OK
موزيلا در کنار فايرفاکس مرورگر اندرويدي فنيکس (Fenix) را توسعه مي‌دهد
موزيلا مرورگر فاير فاکس را براي پلتفرم‌هاي مختلفي از جمله اندرويد توسعه مي‌دهد اما از قرار معلوم اندرويدي‌ها ميزبان مرورگر ديگري با نام فنيکس (Fenix) خواهند بود که اين مرورگر نيز از جانب بنياد موزيلا توسعه داده مي‌شود.
1397/04/26
برگزاري اولين رويداد هفته استارت آپ ها
نخستين رويداد «هفته استارت‌آپ‌ها» با حضور جمعي از فعالان حوزه فينتک و استارت‌آپي از 12 الي 19 مردادماه امسال برگزار مي‌شود. رويداد هفته استارت‌آپ‌ها، مجموعه‌اي از فعاليت‌هاي متنوع شامل سخنراني‌هاي کليدي از نمايندگان دولت، دانشگاه‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري و صاحب‌نظران اين حوزه را در قالب ميزگردهاي تخصصي و کارگاه‌هاي آموزشي در بر خواهد داشت.
1397/04/23
باج افزار چيست؟
☣️باج افزار Wcry 🛡در اين پست باج افزاري که يکي بزرگترين حمله هاي سايبري جهان با آن در حال انجام است را معرفي مي کنيم. در چند روز اخير نيز چند سازمان ايراني قرباني اين باج افزار شده اند.
1396/02/25
در پي شکايت صدا و سيما تمامي اپليکيشن هاي گروه آپارات از کافه بازار حذف شد.
در حالي که ديروز سايت خبري عصر ايران در قالب «شنيده» عنوان کرد که صدا و سيما از مجموعه آپارات شکايت کرده، اکنون به نظر مي رسد که اين موضوع وارد فاز جديدي شده است.
1395/08/01
شمال سوئد،112 کيلومتر مانده تا دايره قطبي!
زاکربرگ عکس‌هايي از ديتاسنتر قطبي فيسبوک منتشر کرد.
1395/07/10
سرويس Google Station معرفي شد؛ اينترنت Wi-Fi براي همه کاربران
گوگل از سرويس جديدي به نام «Google Station» پرده برداشت که در واقع يک شبکه Wi-Fi عمومي است که وعده اينترنت امن و سريع را به همه کاربران مي دهد.
1395/07/06
هوش مصنوعي گوگل توان تقليد صداي انسان را دارد.
هوش مصنوعي تازه گوگل که مي تواند کلام انسان را به شيوه اي واقعي تقليد کند
1395/06/21
شبکه ملي اطلاعات چيست؟
شبکه ي ملي اطلاعات، شبکه‌ اي مبتني بر IP به‌ همراه سوئيچ‌ ها، مسيرياب‌ ها و مراکز داده‌ است؛ به گونه اي که درخواست‌ هاي دسترسي داخلي و اخذ اطلاعاتي که در مراکز داده ي داخلي نگهداري مي‌ شوند از طريق خارج کشور مسيريابي نشود.
1395/06/08
نامه مدير آپارات به مدير تلگرام
محمدجواد شکوري مقدم، مدير سرويس اشتراک گذاري ويديوي «آپارات» هفته ي گذشته روي وبلاگ شخصي اش مطلبي خواندني خطاب به پاول دورف، مديرعامل تلگرام نوشت که خودش آن را «چند کلمه شوخي و جدي با مدير تلگرام» ناميده است؛ شکوائيه اي که در واقع کنايه اي است به برخورد هاي عجيب برخي از سران مملکت با يک استارت آپ موفق و ..
1395/06/02
نايب قهرماني ايران در ليگ آنلاين جهاني فوتبال رايانه‌اي
به گزارش ايسنا، در ۳۰ مرداد ماه سال ۱۳۹۵، ليگ جهاني بازي هاي رايانه‌اي با حضور هشت کشور دنيا به ميزباني ايران و حمايت بنياد ملي بازي هاي رايانه‌اي برگزار شد.
1395/06/01
شبکه اجتماعي جديد فيسبوک براي نوجوانان تحت عنوان Lifestage رسما آغاز به کار کرد.
فيسبوک به تازگي از اپليکيشن جديدي رونمايي کرده تا نوجوانان را براي آنکه محصولاتش از اسنپ چت مدرن تر و شيک تر هستند، اغوا کند. اپليکيشن جديد که فعلا براي سيستم عامل iOS عرضه شده، Lifestage نام دارد که مثل يک دفتر خاطرات ويدئويي عمل مي کند.
1395/05/31
نسخه شرکتى (Company) اينستاگرام عرضه شد.
در اين نسخه دکمه CONTACT در کنار دکمه FOLLOW قرار گرفته و امکان تماس، ايميل و موقعيت يابى شرکتها را به کاربران ميدهد.
1395/05/11
گوشي هاي آيفون از بازار کشور جمع آوري مي شوند.
پيشتر مطرح شده بود طرح رجيستري موبايل قرار است از مرداد ماه اجرايي شود؛ طرحي که در صورت اجراي موفق بايد بتواند جلوي قاچاق موبايل به داخل کشور را بگيرد. پس از اين خبر، سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز جزئيات بيشتري از نحوه ي احتمالي اجراي اين طرح را عنوان کرد.
1395/04/28
مريسا ماير؛ رهبري سخت کوش که باعث نجات ياهو شد.
ورود زنان ممنوع؛ اين حسي است که هر زني با ورود به دره‌ي سيليکون در خود احساس مي‌کند؛ اما «مريسا ماير» (Marissa Mayer) با قرار گرفتن در جمع ۲۰ زني که مديريت يکي از ۵۰۰ شرکت برتر دنيا را بر عهده دارند، توانست خلاف آن را ثابت کند.
1395/04/24
مقايسه تکنيک هاي سئو در گذشته و حال
درباره سئو چه مي دانيد؟ سئو يعني بهينه سازي وب سايت در موتورهاي جست و جو تکنيک ها و ترفندهايي که باعث پيدا شدن وب سايت در صفحات اول گوگل و .. است.
1395/04/21
شرکت سافت آيرون سرور مخصوص برنامه نويسان ارائه مي کند.
شرکت ذخيره‌سازي softIron به دنبال گسترش دادن اکوسيستم سرور خود براي کمک به برنامه‌نويسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است
1395/04/12
کروم بهتر است يا فايرفاکس!
آخرين باري که يک روز کامل را بدون گشت‌وگذار در وب گذرانديد کي بود؟ ما کاملا مطمئن هستيم که پاسخ شما امروز نمي‌تواند باشد! استفاده از اينترنت و وب‌گردي به يکي از معمول‌ترين و طبيعي‌ترين فعاليت‌هاي روزمره‌ي ما تبديل شده است. بنابراين هر روز حداقل با يک مرورگر اينترنت سروکار داريم. حال سوال پيش مي‌آيد که انتخاب يک مرورگر تا چه اندازه اهميت دارد؟ کروم بهتر است يا فايرفاکس؟ در اين مطلب قصد داريم با هم به بررسي سوالاتي از اين دست بپردازيم.
1395/04/09
IPv6 چيست و جايگاه ايران در محاجرت به سمت IPv6 چگونه است؟
شايد هيچ کس تصور نمي کرد روزي تعداد کاربران اينترنت و استفاده از آن به قدري زياد شود که ۴ ميليارد آدرس براي آن‌ها کم باشد! اما تغريبا اين تعداد آدرس تمام شده و نياز است که نسخه جديد آي پي مورداستفاده قرار گيرد. دير يا زود بايد به سمت آدرس‌دهي‌هاي جديد رفت تا کمبود آدرس‌ها جبران شود.
1395/04/09
پشت پرده هک شدن وب سايت هاي دولتي که با دستگيري هکرها پايان يافت.
چندي پيش هک تعدادي از سايت هاي دولتي، جنجال رسانه اي زيادي را ايجاد کرد...
1395/03/30
امکان جديد Whatsapp براي ريپلاي کردن
واتس‌اپ قابليت جديدي را اضافه کرده است که کاربران مي‌توانند براي پاسخ به مخاطبان خود، پيام‌هاي آنها را نقل قول کنند؛ قابليتي که در تلگرام با عنوان ريپلاي (پاسخ) پيش از اين‌ها وجود داشت.
1395/03/24
با ياهومسنجر قديمي خداحافظي کنيد
با بيش از 18 سال خدمت صادقانه در فرستادن پيام‌ها، ايموجي‌ها و درخواستهاي هويتي کاربران در سراسر اينترنت، ياهو اعلام کرده که توافق کرده‌اند تا در تاريخ پنجم آگوست (15 مرداد) برنامه قديمي مسنجر خود را تعطيل کنند.
1395/03/23
دلايل هک وب‌سايت‌هاي دولتي اعلام شد
تقريبا بعد از دوهفته از حملات سايبري اخير به وب‌سايت‌هاي عمومي سازمان‌هاي دولتي، مرکز مديريت امداد و هماهنگي عمليات رخدادهاي رايانه‌اي استفاده از سامانه‌هاي آسيب پذير مديريت محتوا را دليل اين حملات عنوان کرد.
1395/03/20
مسئله رياضي با اثبات ۲۰۰ ترابايتي
به‌ تازگي دانشمندان علوم رياضي توانسته‌اند تا يکي از مسائل پيچيده و بغرنج رياضي را به اثبات برسانند که براي ذخيره اثبات ياد شده به ۲۰۰ ترابايت انباره اطلاعاتي نياز بوده است.
1395/03/17
پروژه مشترک مايکروسافت و فيس‌بوک براي توسعه اينترنت کابلي در بستر اقيانوس
زماني که عبارت قطعي اينترنت را مي‌شنويم، اولين چيزي که به ذهن‌مان مي‌رسد اين است که لنگر يک کشتي به کابل اينترنت ما گير کرده!
1395/03/08
در کنفرانس Google I/O 2016 چه گذشت؟
گوگل به تازگي کنفرانس Google I/O 2016 را اجرا کرده است و در اين کنفرانس بزرگ که براي خانواده استفاده کنندگان از اينترنت بسيار مهم است چند محصول جديد رو نمايي کرد..
1395/03/03
دسترسي به Google Analytics  براي کاربران ايراني آزاد شد.
ز نيمه‌ي اول سال ۲۰۱۲، دسترسي کاربران ايراني به سرويس گوگل آناليتکس (Google Analytics) مسدود شد. اما از ساعتي قبل اين محدوديت رفع شده و با آي‌پي‌هاي ايران مي‌توان از اين سرويس ارزشمند گوگل استفاده کرد.
1395/02/25
جولان برنامه‌هاي فيشينگ در فروشگاه گوگل پلي
برنامه هاي فيشينگ در اندوريد
1395/02/18
معرفي کيبورد تلفن‌همراه قابل استفاده با يک دست
شرکت مايکروسافت اولين نرم‌افزار کيبورد تلفن‌همراه قابل استفاده با يک دست را توليد و معرفي کرد.
1395/02/11
سوئيفت هک شد؛ سرقت ۸۱ ميليون دلار از حساب بانک مرکزي بنگلادش
سوئيفت نامي است که در ماه‌هاي اخير بسيار از آن شنيده‌ايم. اتصال يا عدم اتصال شبکه‌ي بانکي کشورمان به اين شبکه‌ي انتقال پول، مساله‌اي است که هر روز شاهد شنيدن اخباري در رابطه با آن هستيم. ساعاتي پيش خبري مبني بر هک شدن اين شبکه و سرقت ۸۱ ميليون دلار منتشر شد که حتي گروه سوئيفت نيز آن را تاييد کرد. با زوميت همراه باشيد.
1395/02/08
فيس بوک از امکانات جديد خود رونمايي کرد.
کمپاني فيس بوک در روزهاي 12 و 13آوريل(24 و 25 فروردين) ميزبان کنفرانسF8 بود؛کنفرانسي که صدها نفر به صورت حضوري و ميليون‌ها نفر به صورت آنلاين در جريان اتفاقات لحظه به لحظه آن قرار گرفتند و مارک زوکربرگ بنيانگذار اين شبکه اجتماعي، برنامه آينده و نقشه راه فيس بوک را ارائه داد.
1395/01/31
دستيابي ايران به تکنولوژي جهاني اينترنت اشيا
گسترش روز افزون تحقيقات و کار بر روي بستر اينترنت اشيا در ايران
1395/01/29
گوگل در اقدامي بشر دوستانه در صدد تهيه خدماتي براي معلولان
شرکت گوگل به‌تازگي چالشي را براي اعمال برنامه‌هاي ويژه براي معلولان به پا کرده و بودجه‌اي 20 ميليون دلاري را به اين کار اختصاص داده است.
1395/01/29
محل ساخت بزرگترين ديتا سنتر کشور مشخص شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به توسعه خدمات پستي گفت: به زودي بزرگترين مرکز داده کشور در ساختمان مرکز مکانيزه پست راه‌اندازي مي‌شود.
1395/01/28
دارايي‌ هاي پنهان؛ عامل اصلي بالا بودن عجيب قيمت ياهو است
مدت‌ها است که ياهو به دنبال خريداري خوب براي فروش کسب و کار خود است. يکي از تحليل‌گران موسسه‌ي SunTrust مدعي شده است که ياهو سه دارايي پنهان دارد که مي‌توانند باعث بالا رفتن عجيب قيمت اين شرکت شوند.
1395/01/26
GitHub سرور هاي خود را به صورت توزيع شده گسترده کرد.
وبسايت گيت هاب در اقدامي اعلام کرد به دليل روشن شدن ارزش وب سايت گيت هاب براي همگان قطعي آن باعث دردسرهاي بسياري مي شود.
1395/01/18
کنترل کامل خودرو با تلفن‌ همراه
امروزه اکثر خودروسازان، خودروهاي گران ‌قيمت خود را به وسايلي پيشرو در اتوماتيک‌سازي صنعت خودروسازي مبدل کرده‌اند. محققان کمپاني جگوار لندرور از سيستم کنترل کامل خودرو در شرايط واقعي با استفاده از تلفن‌همراه هوشمند و نرم‌افزار مربوطه رونمايي کردند.
1395/01/17
موقعيت‌يابي در ساختمان با امواج واي‌فاي
محققان موسسه فناوري ماساچوست براي‌ اولين‌ بار با استفاده از امواج اينترنت بي‌سيم، امکان موقعيت‌يابي در داخل ساختمان‌هاي عمومي و منازل را فراهم کردند.
1395/01/15
اينترنت شلوار عرضه شد!!!
به گزارش آذران وب به نقل از تک شات، نامي عجيب و البته بي سابقه که همانند بسياري از تکنولوژي هايي که امروزه نام آن ها براي ما عادي شده اند، نيازمند زماني چند ماهه و شايد هم چند ساله براي جا گرفتن در ميان کلمات و عباراتي که روزمره از آن ها استفاده مي کنيم، است.
1395/01/15
گوگل استفاده از دامنه
شرکت گوگل به تازگي يک تغيير کوچک را درسرويس خريد دامنه (domain) خود ايجاد کرده است. از اين پس، هر کس به “domains.google.com” و يا “google.com/domains”سر بزند، به صورت اتوماتيک به “domains.google” هدايت خواهد شد.
1395/01/14
رکورد سرعت انتقال داده با فيبرنوري شکست
شرکت‌هاي بزرگ در حوزه فناوري و تله‌کام در حال راه‌اندازي زيرساخت‌هاي فيبرنوري به‌منظور انتقال حجم وسيعي از داده‌ها هستند اما
1395/01/09
نظرتان درباره معادل‌هاي فارسي حوزه ICT چيست؟
مثلا تصور کنيد که معادله کلمه جهاني click، در فرهنگستان زبان، تليک انتخاب شده‌است! زماني‌که کلمه‌ معادل نداريم چه حاجت و اصرار به جايگزين کردن؟!
1395/01/07
ربات شش چرخ تحويل خريد هاي اينترنتي در شهر لندن
يکي از موسسان Skype طرحي براي کاهش رفت و آمد درون شهري با ربات شش چرخ طرحي را ارائه کرده است.
1394/12/23
مخترع ايميل و نماد @ درگذشت.
ري تاملينسون، مخترع سرويس ايميل و انتخاب کننده نماد @ در آدرس ايميل، در سن 74 سالگي درگذشت.
1394/12/18
صددرصد محتواي گوگل مبتني بر سيستم HTML5
شرکت گوگل بزرگ‌ترين ارائه دهنده خدمات تبليغات و جست‌وجوي اينترنتي گام ديگري براي حذف نرم‌افزار Flash برداشت تا وابستگي خود را به اين سيستم ناامن کمتر کند.
1394/12/08
اضافه شدن پسوند .cloud مخصوص کسب کارهاي ابري
اضافه شدن پسوند .cloud مخصوص کسب کارهاي ابري
1394/12/01
گسترش رايانش ابري با رشد 19.4 درصدي
به نظر مي‌رسد که وضعيت خدمات ابري در جهان به‌شدت در حال پيشرفت است و پيش‌بيني‌ها حاکي از آن هستند که اين صنايع با رشدي ۱۹.۴ درصدي روبرو هستند.
1394/11/25
#روز اينترنت امن تر گرامي باد.
هر ساله در اروپا و ساير نقاط جهان اين روز با پيام اينترنت امن تر مخصوصا براي کودکان و نوجوانان گرامي داشته مي شود.
1394/11/20
بدترين پسوردهاي سال 2015 !
محبوب‌ترين رمز عبوري که کاربران جهاني در سال گذشته مورد استفاده قرار دادند عبارت «۱۲۳۴۵۶» بود و همين مسئله باعث شد هکرها به راحتي بتوانند به حساب کاربري آنها دسترسي پيدا کنند.
1394/11/05
آيا پس از برداشته شدن تحريم ها اپل،گوگل و ماکروسافت به بازار ايران راه پيدا مي کنند؟
آيا پس از برداشته شدن تحريم ها اپل،گوگل و ماکروسافت به بازار ايران راه پيدا مي کنند؟
1394/11/01
گفت و گو با همه پدر
هفته‌نامه تجارت فردا با موسس و مديرعامل سايت آپارات گفت‌وگويي انجام داد که در ادامه آن را آورده ايم.
1394/10/30
نقش IT در تجارت مدرن
دنياي کار و تجارت هميشه در حال تغيير و رشد و به دنبال راه‌هاي جديدي براي ارتقاي کيفيت خود، بالا بردن کارايي و دست يافتن به سود بيشتر است.
1394/10/30