OK

 

توسعه مرورگر فنيکس
موزيلا در کنار فايرفاکس مرورگر اندرويدي فنيکس (Fenix) را توسعه مي‌دهد
موزيلا مرورگر فاير فاکس را براي پلتفرم‌هاي مختلفي از جمله اندرويد توسعه مي‌دهد اما از قرار معلوم اندرويدي‌ها ميزبان مرورگر ديگري با نام فنيکس (Fenix) خواهند بود که اين مرورگر نيز از جانب بنياد موزيلا توسعه داده مي‌شود.

بر اساس جديدترين اطلاعاتي که از مخازن گيت‌هاب توسط يکي از کاربران ردديت استخراج شده است موزيلا بر روي مرورگر جديدي با نام فنيکس (Fenix)، کار مي‌کند. اين مرورگر در مراحل اوليه توسعه خود به سر مي‌برد و از قرار معلوم نام خود را از کدهاي اصلي فايرفاکس گرفته است.

از طرف ديگر ظاهرا فايرفاکس مرورگر فنيکس را براي کاربران بزرگسال توسعه نمي‌دهد و مخاطبان اين مرورگر را جوانان و افرادي که عاشق کامپيوتر و گوشي‌هاي هوشمند هستند تشکيل مي‌دهند. اين‌گونه که پيداست پروژه توسعه مرورگر فنيکس از چهار ماه پيش استارت خودرده است اما از چند هفته گذشته شاهد تمرکز بيشتر توسعه دهندگان بنياد موزيلا بر روي اين مرورگر هستيم.

در اين بين ظاهرا تنها ۳ نفر بر روي توسعه اين مرورگر کار مي‌کننند و در نتيجه مي‌توان انتظار داشت موزيلا منابع بيشتري را براي توسعه مرورگر فنيکس اختصاص دهد.

بنياد موزيلا در سال 1377 توسط چند نفر از کارمندان نت‌اسکيپ راه‌اندازي شد. اين بنياد که نرم‌افزارها را به صورت متن باز توسعه مي‌دهد در حال حاضر 3 مرورگر در اختيار کاربران اندرويدي گذاشته است که اولين آن‌ها مرورگر معروف فايرفاکس است، دومين مرورگر با هدف تمرکز بر حريم شخصي کاربران توسعه داده مي‌شود که آن‌را با نام فايرفاکس فوکوس مي‌شناسيم. مرورگر فايرفاکس نايتلي (FireFox Nightly) نيز ديگر مرورگري است که بنياد موزيلا مشغول کار بر روي آن مي‌باشد.

مرورگر فايرفاکس يکي از محبوب‌ترين مرورگرهاي اندرويدي است که بر اساس گزارش‌هاي رسمي گوگل پلي چيزي بيشتر از 100 ميليون بار دانلود داشته است. با اين حساب بايد ديد مرورگر فنيکس پس از آماده‌ شدن تا چه اندازه خواهد توانست کاربران اندرويدي را جذب خود کند.




1397/04/26
Bookmark and Share   شماره خبر :282 تعداد بازدید :3161

درج نظرات اخبار

نویسنده *  
نظر *  
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload