OK

 

ساختمان مرکز مکانيزه پست
محل ساخت بزرگترين ديتا سنتر کشور مشخص شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به توسعه خدمات پستي گفت: به زودي بزرگترين مرکز داده کشور در ساختمان مرکز مکانيزه پست راه‌اندازي مي‌شود.

دکتر محمود واعظي در روز پاياني همايش تبيين سياست هاي شرکت پست در سال 95، گفت: سال جديد آغاز خوبي داشت چرا که رئيس جمهوري با قبول دعوت وزارت ارتباطات، در ديدار رسمي با مديران، از عملکرد اين مجموعه به ويژه پست، ابراز رضايت کرده است.

وي در ادامه افزود: دکتر روحاني با بيان اين نکته که از ارتقاء جايگاه پست در منظر افکار عمومي و دستيابي به ثبات بسيار خرسند مي باشد، بهترين هديه را در آغاز سال نو به ما اهدا نمود.

دکتر واعظي سپس با تقدير از تلاش جمعي کارکنان و مديران شبکه پستي، گفت: اقدام مهمي که شرکت پست بدون اطلاع از نامگذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري انجام داد، تدوين برنامه هاي اقتصاد مقاومتي و ترسيم نقشه راه براي اجراي اين برنامه ها بود.

وزير ارتباطات در همين ارتباط افزود: امسال در پست هم سال تحول و هم اقتصاد مقاومتي است و بايد با قوت برنامه هاي آن را ادامه داد و بر اساس آن خدمات مختلفي را تعريف نمود و با استفاده از ظرفيت بخش خصوصي سهم بيشتري در ايجاد اشتغال فراهم کرد.

دکتر واعظي سپس به درآمد و نفوذ برخي از ادارات پست دنيا اشاره کرده و افزود: در برخي از کشورها، ادارات پست رقابت زيادي با بخش خصوصي و ديگر سازمان ها دارند به نحوي که ميزان نفوذ خدمات پستي در اين جوامع با هيچ يک از ديگر سازمان هاي خدماتي قابل قياس نيست.

وي همچنين خواستار تقويت بخش بين الملل شرکت پست شده و گفت: وقتي به اداره بين الملل مي رسيم، همه به فکر سفرهاي خارج از کشور مي افتند، در صورتي که اداره بين الملل بايد با مطالعه در خدمات پستي کشورهاي موفق و ارائه ترجمه خوب از پژوهش هاي انجام شده در اين کشورها، به مقايسه و تحقيق بپردازد و به بخش فني براي بومي سازي خدمات کمک نمايد.

وزير ارتباطات در بخش ديگري از سخنان خود به انتخاب ساختمان مرکز مکانيزه پست براي ايجاد بزرگترين ديتا سنتر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: به زودي بخشي از يک طبقه ساختمان مرکز مکانيزه پست در اختيار سازمان فناوري اطلاعات براي ايجاد بزرگترين ديتا سنتر کشور اختصاص مي يابد که اين اقدام مي تواند در جهت ايجاد سرويس هاي الکترونيکي پستي نيز کمک شاياني نمايد به طوري که مسئولان شبکه پستي ديگر دغدغه اي براي اختصاص پهناي باند نخواهند داشت.

دولت الکترونيک و نقش مهمي که پست در استقرار آن دارد يکي ديگر از نکات مهم سخنان وزير ارتباطات بود. وي در اين خصوص بيان کرد: شما مهم ترين بخش در تحقق و استقرار دولت الکترونيک در کشور مي باشيد که بدون حضور پست اين امر محقق نخواهد شد.

دکتر واعظي همچنين سرمايه گذاري در تجارت الکترونيک از سوي پست را اقدامي بسيار ارزشمند و خوب توصيف نمود که هم از منظر اجتماعي و هم اقتصادي براي اين شبکه سود و منفعت خواهد داشت.

وي پس از آن با برشمردن برخي از مشکلات موجود در شبکه پستي، خواستار رفع هر چه سريع تر اين دسته از مسائل شده تا ضمن حفظ اعتماد مردم، در جايگاه و شأن موقعيت حقوقي پست نيز خللي ايجاد نشود.

وي در پايان سخنان خود، ابراز اميدواري کرد تا در سال 95، شاهد تحول بزرگ در شبکه پستي و تحقق اهداف مد نظر باشد.



1395/01/28
Bookmark and Share   شماره خبر :109 تعداد بازدید :1368

درج نظرات اخبار

نویسنده *  
نظر *  
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload