OK

 

رايانش ابري
گسترش رايانش ابري با رشد 19.4 درصدي
به نظر مي‌رسد که وضعيت خدمات ابري در جهان به‌شدت در حال پيشرفت است و پيش‌بيني‌ها حاکي از آن هستند که اين صنايع با رشدي ۱۹.۴ درصدي روبرو هستند.
به نظر مي‌رسد که وضعيت خدمات ابري در جهان به‌شدت در حال پيشرفت است و پيش‌بيني‌ها حاکي از آن هستند که اين صنايع با رشدي ۱۹.۴ درصدي روبرو هستند.

به گزارش رايورز به نقل از وب‌سايت خبري تحليلي digitimes، بر اساس گزارش‌ها، هزينه سراسر جهان در زمينه خدمات ابري سالانه با نرخي برابر با ۱۹.۴ درصد رشد مي‌کنند (تقريبا ۶ برابر نرخ کلي رشد هزينه‌هاي IT). اين رقم از حدود ۷۰ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۵ به نزديک به ۱۴۱ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۹ خواهد رسيد.

بر اساس گزارش‌هاي جديدي که در زمينه جزئيات آماري مربوط به استفاده از سامانه‌هاي ابري منتشرشده است مي‌توان به‌صورت کاملا دقيق ميزان هزينه‌هاي انجام شده در اين زمينه را بر اساس مناطق مختلف جغرافيايي تعيين کرد.

در زمينه محاسبات ابري همچنان سيستم‌هاي نرم‌افزار به‌عنوان خدمات در صدر جدول ميزان استفاده و هزينه قرار گرفته‌اند. اين نوع از ساختار محاسبات ابري به‌تنهايي دوسوم تمامي هزينه‌هاي انجام شده در اين رده را به خود اختصاص داده است که همين امر نشان‌دهنده اهميت آن در شرايط فعلي جهان امروزي است.

علاوه بر اين گفته مي‌شود که ساختارهاي زيرساخت به‌عنوان خدمات و پلتفرم به‌عنوان خدمات نيز در حال رشد با نرخي بسيار سريع هستند و در بازه زماني پنج‌ساله به قدرتي برابر با نرم‌افزار در قالب خدمات خواهند رسيد.

مخابرات سيار در زمينه پيشرفت فناوري در بازه زماني ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ بيشترين رشد را تجربه خواهد نمود و به‌اين‌ترتيب گفته مي‌شود که رشدي ۲۲.۲ درصدي در انتظار اين رده است. پس از آن نيز صنايع رسانه‌اي با ۲۰ درصد در جايگاه بعدي قرار گرفته و رده‌هايي مانند خرده‌فروشي، صنايع حمل‌ونقل، تامين منابع و صنايع آموزشي با اختلاف درصدي زياد قرار گرفته‌اند.


1394/11/25
Bookmark and Share   شماره خبر :52 تعداد بازدید :1409

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload