OK

 

ماشين هوشمند
کنترل کامل خودرو با تلفن‌ همراه
امروزه اکثر خودروسازان، خودروهاي گران ‌قيمت خود را به وسايلي پيشرو در اتوماتيک‌سازي صنعت خودروسازي مبدل کرده‌اند. محققان کمپاني جگوار لندرور از سيستم کنترل کامل خودرو در شرايط واقعي با استفاده از تلفن‌همراه هوشمند و نرم‌افزار مربوطه رونمايي کردند.

امروزه اکثر خودروسازان، خودروهاي گران ‌قيمت خود را به وسايلي پيشرو در اتوماتيک‌سازي صنعت خودروسازي مبدل کرده‌اند.
محققان کمپاني جگوار لندرور از سيستم کنترل کامل خودرو در شرايط واقعي با استفاده از تلفن‌همراه هوشمند و نرم‌افزار مربوطه رونمايي کردند. 

شرکت خودروسازي بريتانيايي جگوار لندرور در جديدترين ابتکار خود نرم‌افزار اختصاصي براي کنترل خودرو از طريق تلفن‌همراه هوشمند ارائه کرده است. به کمک اين نرم‌افزار مي‌توان از خودرو پياده شده و در فاصله معيني خودرو را پارک کرد و يا کليه کنترل‌هاي حياتي خودرو را در شرايط طبيعي انجام داد.

طبق اعلام مسئولان شرکت جگوار لندرور به کمک اين نرم‌افزار مي‌توان موتور خودرو را روشن کرد و فرمان کنترل زاويه چرخ‌ها و تغيير وضعيت دنده را همزمان صادر کرد.

مسئولان شرکت جگوار لندرور براي حفظ مسائل ايمني حداکثر سرعت خودرو در شرايط کنترل از راه دور را در حدود ۶ کيلومتر محدود کرده‌اند، همچنين هنگامي که فاصله راننده از خودرو بيشتر از ۱۰ متر شود، خودرو به طور کامل متوقف مي‌شود.

همچنين با توجه به اندازه بزرگ خودروهاي توليدي کارخانه جگوار لندرور، مسئولان اين شرکت از يک قابليت جديد و مورد نياز براي اين دست خودروها نيز رونمايي کرده‌اند. کنترل خودروهاي شاسي بلند به خاطر اندازه و ارتفاع بيشتر از ساير خودروها براي بعضي از رانندگان دشوار است، اما اکنون به کمک سيستم جديد خودروي شاسي‌بلند رنجرور اين شرکت، مي‌توان در خيابان‌هاي بسيار باريک عمل دور زدن کامل يا سرو‌ته کردن را کاملا خودکار به رايانه خودرو واگذار کرد.


منبع  : tt3


1395/01/17
Bookmark and Share   شماره خبر :95 تعداد بازدید :1453

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload