OK

 

رقابت بر سر خريد Yahoo
دارايي‌ هاي پنهان؛ عامل اصلي بالا بودن عجيب قيمت ياهو است
مدت‌ها است که ياهو به دنبال خريداري خوب براي فروش کسب و کار خود است. يکي از تحليل‌گران موسسه‌ي SunTrust مدعي شده است که ياهو سه دارايي پنهان دارد که مي‌توانند باعث بالا رفتن عجيب قيمت اين شرکت شوند.

هفته‌ها است که ياهو قصد فروش کسب و کار خود را دارد حتي در اين بين از گوگل نيز به عنوان خريدار احتمالي ياد شده است. حالا يک تحليل‌گر مدعي شده است ياهو دارايي‌هاي پنهاني دارد که ممکن است روي قيمت و ارزش آن تاثير زيادي بگذارد.

اين سه مورد شامل حق امتياز ياهو ژاپن، پتنت‌ها و دارايي‌هاي ملکي ياهو است که به نظر مي‌رسد کمتر مورد توجه سرمايه‌گذاران بوده است.

ياهو در حال حاضر به دنبال خريداراني براي فروش بخش‌هاي مختلف کسب و کار خود است که شامل دارايي‌هاي اصلي اينترنتي و سهام خود در ياهو ژاپن نيز مي‌شود. اين تحليل‌گر که رابرات پک نام دارد هفته گذشته ارزش ياهو را بين ۶ تا ۸ ميليارد دلار اعلام کرده بود اما با توجه به دارايي‌هاي پنهان اين شرکت ممکن است اين مبلغ بسيار بالاتر نيز برود.

حق امتياز ياهو ژاپن: طبق قرارداد بين ياهو و ياهو ژاپن اين شرکت سه درصد از سود ژاپني‌ها را دريافت مي‌کند، پک مي‌گويد بسياري از خريداران در مورد عاقبت و سرانجام اين قرارداد پس از خريداري ياهو شک دارند چرا که جزئيات قرارداد خصوصي بوده و علني نشده‌اند. پک مدعي است اين قرارداد مي‌تواند تا يک ميليارد دلار به ارزش ياهو اضافه کند.

مالکيت‌هاي معنوي: پک مدعي است بسياري از سرمايه‌گذاران در جريان نيستند که ۲ هزار عدد از ۶ هزار عدد پتنت ثبت شده‌ي ياهو در ژاپن در وبسايت پتنت آمريکا نيز ثبت شده است. ياهو در آخرين گزارش خود اعلام کرده بود که بين يک تا سه ميليارد دلار از طريق فروش دارايي‌هاي غيراستراتژيک خود بدست خواهد آورد.

دارايي‌هاي ملکي: ياهو بيش از يک ميليون فوت مربع زمين در کاليفرنيا و آمريکا دارد که مي‌توان با اجاره دادن آن‌ها به صورت سالانه ۶۰ ميليون دلار درآمد کسب کرد. اين ملک‌ها مي‌توانند در حدود يک ميليارد دلار به ارزش ياهو اضافه کنند.

با توجه به اين دارايي‌ها از نظر پک ارزش ياهو بيشتر از آن چيزي است که تصور مي‌شده است و حالا به نظر مي‌رسد ۴۰ خريدار احتمالي بايد به فکر بالا بردن پيشنهادهاي خود باشند. البته ياهو با توجه به فشارهاي زياد از سوي سرمايه‌‌گذاران اعلام کرده که تنها بخشي از کسب و کار خود را خواهد فروخت.


منبع :zoomit


1395/01/26
Bookmark and Share   شماره خبر :108 تعداد بازدید :1448

درج نظرات اخبار

نویسنده *  
نظر *  
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload