OK

 

دامنه "Google.”
گوگل استفاده از دامنه "Google.” را آغاز کرد
شرکت گوگل به تازگي يک تغيير کوچک را درسرويس خريد دامنه (domain) خود ايجاد کرده است. از اين پس، هر کس به “domains.google.com” و يا “google.com/domains”سر بزند، به صورت اتوماتيک به “domains.google” هدايت خواهد شد.

به نظر مي رسد که گوگل از اکتبر سال گذشته ميلادي domains.google را به ثبت رسانده بوده؛ اما هنوز تصميم قطعي در خصوص تغيير دامنه سرويس خريد دامنه خود نگرفته بوده است.

 

در حال حاضر طرفداران دامنه هاي سطح بالا موسوم به TLD، اميدوارند که شرکت هاي بزرگ از دامنه هايي که با اسم کمپاني يا برند آن ها به ثبت مي رسد، استفاده کنند و دامنه جديدشان را بيشتر در معرض ديد عموم قرار دهند. اين اقدام گوگل مي تواند انگيزه بسيار خوبي براي ديگر شرکت هاي بزرگ دنيا در جهت تغيير نام دامنه شان محسوب شود.

 جهت خريد  انواع دامنه از آذران وب مي توانيد به اين صفحه مراجعه کنيد.

بهتر است بدانيد که دامنه سطح بالا، بالاترين سطح دامنه اينترنتي است. بقيه دامنه ‌هاي ثبت شده زيردامنه اين دامنه‌ ها به حساب مي آيند. اين دامنه‌ ها در گروه هاي مختلفي طبقه بندي مي شوند، از جمله: دامنه کشورها، سطح‌ها، و ارگان‌ ها.

 

سرويس ثبت و خريد دامنه گوگل در ژانويه 2015 اولين بار تنها در آمريکا راه اندازي شد و هنوز هم محصولي آزمايشي به حساب مي آيد.

 

با اين حال اين ايده که وبسايت اصلي گوگل يعني google.com هم به google.google تغيير پيدا کند، بسيار بعيد و دور از انتظار است. اما احتمال استفاده بيشتر از آن براي سرويس هاي ديگر اين شرکت وجود دارد.


منبع : تک شات



1395/01/14
Bookmark and Share   شماره خبر :88 تعداد بازدید :1415

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload