OK

 

اينترنت
پروژه مشترک مايکروسافت و فيس‌بوک براي توسعه اينترنت کابلي در بستر اقيانوس
زماني که عبارت قطعي اينترنت را مي‌شنويم، اولين چيزي که به ذهن‌مان مي‌رسد اين است که لنگر يک کشتي به کابل اينترنت ما گير کرده!
زماني که عبارت قطعي اينترنت را مي‌شنويم، اولين چيزي که به ذهن‌مان مي‌رسد اين است که لنگر يک کشتي به کابل اينترنت ما گير کرده! واقعيت اين است که زير آب‌ها کابل‌هاي بسيار زيادي وجود دارد که ما به آن‌ها توجهي نداريم و فقط زمان قطعي اينترنت به يادشان مي‌افتيم. وجود اين کابل‌ها براي در ارتباط ماندن مناطق مختلف با يک‌ديگر ضروري است.

روز گذشته مايکروسافت و فيس‌بوک اعلام کردند که ۴ هزار مايل کابل را در زير دريا قرار مي‌دهند که يکي از بالاترين ظرفيت‌هاي انتقال اطلاعات در بستر کابل‌هاي موجود در اقيانوس‌ها را دارد که تا به حال توسط شرکت‌هاي فعال در حوزه فناوري توليد و به کار گرفته شده و هدفش مديريت نياز روز افزون به پهناي باند است.

facebook-underwater-cable

گفته شده اين کابل مخصوص از ساحل ويرجينيا تا بيل‌بائو در اسپانيا را پوشش مي‌دهد. اين کابل‌ها در بستر دريا و با ايجاد تقاطع‌هايي در آن به هم متصل مي‌شوند. البته اين اولين بار نيست که چنين اتفاقي رخ مي‌دهد، در سال ۲۰۱۰ گوگل هم اين کار را انجام داد و مسيري از اقيانوس را که بين آمريکا و ژاپن قرار داشت با کابل به هم متصل کرد و آن را Unity ناميد.

Marea_undersea_cable

طبق گزارش‌ها پروژه مشترک مايکروسافت و فيس‌بوک با نام Marea خوانده مي‌شود که در زبان اسپانيايي به معني جزر و مد است.


منبع: وبلاگ کاريار ارقام



1395/03/08
Bookmark and Share   شماره خبر :147 تعداد بازدید :1479

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload