OK

 

اينترنت اشيا
دستيابي ايران به تکنولوژي جهاني اينترنت اشيا
گسترش روز افزون تحقيقات و کار بر روي بستر اينترنت اشيا در ايران
علي‌اکبر جلالي در جمع خبرنگاران افزود: ايران جزء پنج کشور دنيا است که به اين تکنولوژي دست يافته است و در حال حاضر در دانشگاه‌هاي اين کشور در مقطع کارشناسي ارشد و دکتري در حال تدريس است.
به گزارش ايسنا، عضو هيات علمي دانشگاه علم و صنعت، اضافه کرد: اين تکنولوژي جديد فناوري اطلاعات و اينترنت، ارتباط اشياء با يکديگر و افراد است، به عنوان مثال اين ارتباط مي‌تواند بين يک دستگاه يخچال خانگي و يکي از فروشگاه‌هاي شهر متصل شود و به محض اينکه کالايي داخل يخچال خانگي به اتمام مي‌رسد صاحب فروشگاه مطلع مي‌شود و نسبت به تأمين آن کالا اقدام مي‌کند، در بخش‌هاي مختلف ديگر نيز مي‌توان از اين تکنولوژي استفاده کرد.امروزه توسعه اقتصادي به روش سنتي مقدور نيست وي با بيان اينکه امروزه توسعه اقتصادي به روش سنتي مقدور نيست، ادامه داد: امروزه تکنولوژي به وجود آمده در اشياء از انسان‌ها جلو زده‌اند، با اين تکنولوژي، اشياء با يکديگر حرف مي‌زنند و ارتباط برقرار مي کنند.
 
دانشگاه‌ها بايد خودشان توليد اشتغال کنند جلالي همچنين با بيان اينکه امروزه تعداد زيادي دانشجو از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصيل مي‌شوند اما تعداد انگشت‌شماري از آنها مشغول به کار مي‌شوند گفت: علت اين است که دانشجويان دانشگاه‌ها تجربيات کارآفريني و اشتغال‌زايي دانش‌ بنيان را ندارند.
وي از اجراي طرح مشاغل حرفه‌اي محور دانشجويان در دانشگاه‌هاي کشور خبر داد و گفت: اين طرح به صورت پايلوت در چند دانشگاه کشور در حال اجرا است.
عضو هيات علمي دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه‌ها بايد خود توليد اشتغال کنند، اگر هر دانشجويي پس از فارغ‌التحصيلي از دانشگاه، يک حرفه و مهارت براي انجام کار داشت، آن وقت مدرک تحصيلي او را تأييد کنيم، اين يک طرحي است که به صورت پايلوت در برخي دانشگاه‌ها در حال اجرا است و دانشجويان را به سمت فراگيري مشاغل حرفه‌اي محور و دانش بنيان سوق مي‌دهد.
 
با ۳ ميليون تومان ، مي‌توان يک شغل پايدار در فضاي الکترونيکي ايجاد کرد جلالي همچنين گفت: بازاريابي الکترونيکي يکي از اين مشاغل دانش‌بنيان است که بيشتر با فکر، تفکر، بدعت، خلاقيت و… سر و کار دارد و سرمايه زيادي نيز نياز ندارد، امروزه دانشجويان بايد با استفاده از فناوري و خلاقيت براي خود شغل ايجاد کنند.
وي گفت: امروزه براي ايجاد هر شغل بين ۱۵۰ تا ۴۵۰ ميليون تومان اعتباز نياز است، براي ايجاد هر شغل خود اشتغالي نيز بين ۱۵ تا ۲۰ ميليون سرمايه نياز است، اما با اين طرح و ايده بازاريابي الکترونيکي با ۳ ميليون تومان سرمايه، مي‌توان يک شغل درآمد‌زا و پايدار ايجاد کرد.


منبع : ايسنا



1395/01/29
Bookmark and Share   شماره خبر :113 تعداد بازدید :1439

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload