OK

 

هک وب سايت هاي دولتي
پشت پرده هک شدن وب سايت هاي دولتي که با دستگيري هکرها پايان يافت.
چندي پيش هک تعدادي از سايت هاي دولتي، جنجال رسانه اي زيادي را ايجاد کرد...

چندي پيش هک تعدادي از سايت هاي دولتي، جنجال رسانه اي زيادي را ايجاد کرد. مرکز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري سپاه، براساس وظايف ذاتي و مأموريت هاي محوله، در راستاي پاسداري از امنيت فضاي مجازي، با ورود به موضوع و انجام اقدامات فني، موفق به شناسايي و دستگيري هکر تعدادي از اين سايت ها شد.


به گفته مدير محترم QC آذران وب هک شدن اين وب سايت ها به دليل استفاده از نرم افزار مديريت محتواي نا مناسب و کد باز (open source) است.
سيستم CMS وردپرس با تمام کارايي هايش انتخاب مناسبي براي يک سازمان با درصد فعاليت امنيتي بالا نيست.
شايد براي يک فروشگاه اينترنتي وردپرس يا جوملا کم هزينه ترين انتخاب ها باشند اما استفاده از يک نرم افزار مديريت محتوا وب سايت (CMS) که به صورت اختصاصي پياده شده و کد سورس آن در اختيار يک شرکت خاص است توان امنيتي سازمان را بالا مي برد و در کنار پشتيباني مستمر از چنين مسائلي جلوگيري خواهد شد.

اين هکر که با نام «مافيا هکينگ تيم» فعاليت مي کرد، تاکنون تعداد زيادي از سايت هاي داخلي از جمله سايت سازمان ثبت اسناد کشور، شرکت پست جمهوري اسلامي ايران و تعدادي از دانشگاه هاي کشور را هدف فعاليت هاي مجرمانه خويش (هک، نفوذ و ...) قرار داده است.

نکته مهم آنکه تهاجمات سايبري اخير، بار ديگر ضعف و خلأ امنيتي سايت هاي رسمي و حاکميتي کشور را نشان داد. مرکز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري، پيرو مأموريت ذاتي خويش و حفاظت و صيانت از حاکميت ملي و امنيت عمومي مردم در بستر فضاي مجازي، مکرراً اين موضوع را به نهادهاي متولي امر تذکر داده است.

نکته ديگر آنکه در حاليکه برخي مقامات و منابع خبري مدعي شده بودند که اين هکر تنها توانسته مديريت بخش اطلاع رساني سايت هاي هک شده را در اختيار بگيرد، اما بررسي کارشناسان فني اين مرکز، نشان دهنده اين است که وي به دليل ضعف امنيتي، به اطلاعات زيادي دسترسي داشته ولي به دليل انگيزه هاي خاص، از پياده سازي و سرقت اين اطلاعات خودداري نموده است.

لازم به ذکر است، فرد مزبور  ضمن تشکيل پرونده، به مرجع قضايي معرفي شده و تحقيقات مقدماتي از وي کماکان در دستور کار کارشناسان فني مرکز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري قرار دارد.

اين فرد به مرجع قضايي معرفي شده و تحقيقات مقدماتي از وي در دستور کار است.





1395/03/30
Bookmark and Share   شماره خبر :162 تعداد بازدید :1469

درج نظرات اخبار

نویسنده *  
نظر *  
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload