OK

 

قيف فروش يا Sales Funnel چيست؟
قيف فروش يا Sales Funnel
قيف فروش يک استراتژي است، يک استراتژي پايدار و منظم براي تبديل مشتري احتمالي به مشتري ثابت. اين استراتژي شامل يک سري مراحلي است که مشتري احتمالي از طريق آن مي تواند تصميم به خريد نمايد. داشتن يک فرايند روش مند، تبديل کردن مشتري احتمالي به مشتري ثابت را آسانتر کرده و نرخ تبديل بيشتري را ارائه مي دهد. ساختار قيف فروش بگونه اي است که پياده سازي آن با نرم افزار CRM کار نسبتا راحتي است.
قيف فروش يا Sales Funnel چيست؟

قيف فروش که گاهي به آن قيف بازاريابي (Marketing Funnel) يا قيف درآمد (Revenue Funnel) هم گفته مي شود،مسيري است که يک مشتري راغب يا سرنخ يا Lead طي مي کند تا به مشتري واقعي شما تبديل شود.

يکي از مهمترين کارهايي که يک صاحب کسب کار بايد انجام دهد داشتن يک قيف فروش براي کسب کار خود است.قيف فروش شبيه به قيف معمولي است چرا که در فروش نيز چيزي شبيه به فيلتر شدن رخ مي دهد. در بالاي قيف بازديدکنندگان بسياري وجود دارد که ممکن است وارد قيف شوند اما بر خلاف قيف معمولي تمام آنچه وارد قيف مي شود به انتها نمي رسد.

قيف فروش کاري انجام مي دهد که مشتري از مرحله من شما را نمي شناسم به مرحله موافقم که از خدمات و محصولات شما استفاده کنم برسد.در حقيقت با کمک قيف فروش مي توان مشتري را از وجود محصول آگاه کرد،با بيان ويژگي هاي محصول،مشتري را علاقه مند کرد،مشتري را به خريد محصول متمايل کرد و در نهايت بتوان محصول را به مشتري فروخت.

تصوير زير نمايشي از جذب مشتري را به تصوير مي کشد.که در نهايت افراد به خريد محصولات
وخدمات اقدام مي کنند.





مرحله اول افرادي که با کسب کار شما آگاهي پيدا مي کنند.

مرحله دوم افرادي که به محصولات شما علاقه نشان مي دهند.

مرحله سوم افرادي که در حال تصميم گيري براي خريد محصول شما هستند.

مرحله چهارم افرادي که براي خريد محصول شما اقدام مي کنند.




1397/02/10
Bookmark and Share   شماره خبر :235 تعداد بازدید :3043

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload