OK

 

چرا بايد وب اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده
چرا بايد وب اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده را انتخاب کنيم؟
يک وب اپليکيشن پيش‌رونده، اپليکيشني است که در ظاهر و عملکرد شبيه اپليکيشن‌هاي موبايل است. اين موضوع يکي از آخرين موارد مهمي است که در دنياي تکنولوژي قرار گرفته است. در حقيقت اپليکيشن پيش‌رونده، يک تکنولوژي دانلود پذير است که مانند اپليکيشن‌هاي عادي موبايل کار مي کند.





در اين مطلب قصد داريم به شما بگوييم که چرا بايد نسبت به تکنولوژي اپليکيشن‌هاي ساده موبايل، به اين تکنولوژي جديد بيشتر توجه کنيد. در اين مطلب ما يک ليست از ويژگي‌هاي اپليکيشن‌هاي موبايل پياده‌سازي کرده‌ايم که در هر دو حالت با همديگر مقايسه شده اند.

بررسي سريع

زمان توسعه : اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده زمان توسعه بسيار کمتري نسبت به اپليکيشن‌هاي موبايل مي‌خواهند.

هزينه : اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده هزينه بسيار کمتري به اپليکيشن‌هاي موبايل دارند.

بروزرساني : اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده نيازي به بروزرساني شدن ندارند، اين در حالي‌ست که شما الزاما براي تداوم حيات اپليکيشن موبايل بايد آن‌ را بروزرساني کنيد.

داده‌ : در هر دو حالت داده‌ها مي توانند به صورت آفلاين ذخيره شوند.

کنترل نسخه : اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده نيازي به کنترل نسخه ندارند، اما اپليکيشن‌هاي موبايل براي بهتر شدن و کنترل بيشتر روي بروزرساني‌ها و تغييرات نياز مبرمي به اين موضوع پيدا خواهند کرد.

قابليت دسترسي‌پذيري : هر دو نوع از اپليکيشن‌ها قابليت دسترسي‌پذيري دارند اما در اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده اين ميزان محدودتر است (تا به حال).

دانلود : هر دو نوع از اپليکيشن‌ها دانلود پذير هستند اما براي اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده اين مورد الزامي نيست.

دسترس‌پذيري از طريق موتورهاي جستجو: در اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده، موتورهاي جستجوگر مي‌توانند محتواي شما را مطالعه کنند و آن‌ها را براي جستجو‌ها بهينه نمايند اين در حالي‌ست که اپليکيشن‌هاي موبايل چنين قابليتي ندارند.


بررسي کامل‌تر

استفاده از يک اپليکيشن‌ پيش‌رونده بي دردسر است. شما تصورش را بکنيد، براي نصب يک اپليکيشن محلي موبايل نياز داريد تا آن را در اپ استور پيدا کنيد، بعد آن را دانلود نماييد و پس از آن، آن را نصب کنيد، تنها در اين صورت است که شما مي توانيد از آن استفاده کنيد. بياييد صادق باشيم، کمتر کاربري اين همه مرحله را براي استفاده از اپليکيشن شما انجام مي‌دهد. 

نتيجه اين حالت:
 
1- دانلود کمتر 
2- مشتري کمتر

اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده از تکنولوژي‌هاي مدرن وب مانند Service Workها و APIهاي Push استفاده مي کنند، البته با اين حال درست شبيه به اپليکيشن‌هاي محلي موبايل رفتار مي‌کنند. اين بدان معناست که اپليکيشن پيش‌رونده مي تواند روي صفحه موبايل شما قرار بگيرد، به صورت آفلاين استفاده شود و هشدارها را دريافت و نمايش دهد. اين‌ها همان مواردي هستند که هر فردي از اپليکيشن‌هاي محلي انتظار مي‌رود. 

پياده‌سازي، توسعه و نگه‌داري از اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده بسيار ساده‌تر از اپليکيشن‌هاي محلي است. يکي از مواردي که در نگه‌داري از اپليکيشن‌هاي محلي دردسرزا است، مطمئن شدن از پشتيباني تمام نسخه‌هاي نصب شده از APIهاي موجود است.

يک اپليکيشن پيش‌رونده بدين منظور توسعه داده مي شود که به سرعت از طريق وب مورد استفاده قرار بگيرد. اين اپليکيشن‌ها به شما اين قابليت را مي‌دهند تا روي صفحه خانگي دستگاه‌تان نصب شود اما شما مجبور نخواهيد بود که آن را دانلود کنيد. اين حالت موجب مي شود که کاربر از مراحل خسته کننده نصب کردن به دور باشد. 

اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده از قابليت‌هاي مدرن وب استفاده مي کنند و تجربه‌اي شبيه به اپليکيشن‌هاي موبايل را تحويل کاربران مي‌دهند.

کاراکتر‌هاي وب اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده

بدون وابستگي : اين اپليکيشن‌ها طراحي شده اند تا روي هر مرورگر و روي هر دستگاهي اجرا شوند، پس هيچ الزام و وابستگي وجود ندارد.

قابليت کشف‌ کردن : قابليت کشف کردن بدين معنا که اپليکيشن پيش‌رونده را به سادگي مي‌توان پيدا کرد، از آن‌جايي که عملکرد آن در پيدا شدن شبيه به وبسايت‌هاي معمولي است پس از طريق موتورهاي جستجوگر مي‌شود پيدا شد.

شبيه به اپليکيشن‌هاي محلي است : وقتي که کاربران با اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده تعامل برقرار مي کنند درست احساسي شبيه به اپليکيشن‌هاي محلي خواهند داشت.

قابليت اشتراک پذيري : جداي از آنکه بستر اين اپليکيشن‌ها وب است، پس آن‌ها تنها از طريق يک آدرس ساده به اشتراک گذاشته مي شوند. اين موضوع به نگهداري جايگاه اپليکيشن کمک بسزايي مي کند.

قابليت نصب کردن : اين اپليکيشن‌ها به سادگي قابليت نصب شدن و نمايش در صفحه خانگي موبايل را دارند، در کنار اين مي‌توانند درست مانند اپليکيشن‌هاي محلي از قابليت هشدار استفاده کنند.

دسترسي آفلاين : به لطف وجود Service Workها اين اپليکيشن‌ها قابليت اجرا شدن به صورت آفلاين و يا با اينترنت ضعيف را دارند.

واکنشگرا : يک اپليکيشن پيش‌رونده مي تواند با اندازه‌هاي مختلف دستگاه‌ها منطبق شود، پس براساس آن‌ها مي تواند اندازه، شکل، استايل و لايه‌بندي خود را تغيير دهد. 

بروزرساني محتوا : همانطور که اشاره شد اين اپليکيشن ها مي توانند به صورت آفلاين کار کنند، اما به ياد داشته باشيد که براي نمايش محتوا و دريافت آن نيازمند اينترنت نيز هستند.

امن : تمام محتواي وارد شده به اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده از طريق پروتکل HTTPS به صورت امن در اختيار کاربران قرار مي‌گيرد.





1397/06/21
Bookmark and Share   شماره خبر :307 تعداد بازدید :2159

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload