OK

 

وبلاگ چيست و چرا
چرا وب سايت شما نياز به يک وبلاگ دارد؟
در اين مقاله به شما خواهيم گفت، که چرا وبلاگ‌نويسي بخش مهمي از وب‌سايت شخصي يا تجاري شماست و چرا بايد ساخت وبلاگ را از امروز آغاز کنيد!

وبلاگ‌نويسي ترافيک هميشگي وب‌سايت شما را افزايش مي‌دهد.
وبلاگ‌نويسي يکي از روش‌هاي فوق‌العاده‌ايست که موجب مي‌شود، بازديدکنندگان براي خواندن مطالب جديد به وب‌سايت شما مراجعه نمايند. در صورتي که مطالب وبلاگ شما به صفحات قبلي ارجاع و پيوند داده شود، ترافيک خوانندگان در محتويات قبلي نيز افزايش خواهد يافت.
شما مي‌توانيد از وبلاگ‌نويسي در راستاي اثبات تجربيات يا تسلط خود بر عنوان يا زمينه‌اي خاص از قبيل تکنولوژي، علوم، يا نقد و بررسي برخي محصولات همچون تلفن‌هاي همراه يا بازي‌ها استفاده کنيد.

ايده‌‌ي ديگر، استفاده از فضاي وبلاگ در قالب صفحات آموزشي است؛ شايد آموزش استفاده از مايکروسافت يا بافتن بافتني، يا حتي آموزش زباني جديد به افراد ايده‌ي مناسبي باشد؛ در ابتدا از بخش‌هاي آسان شروع نمائيد و به تدريج پيش رويد تا خوانندگان قديمي به بازديد وبلاگ شما ادامه دهند و کاربران جديد ترغيب شوند تا به مطالب قديمي‌تر رجوع کنند.

روند بهينه‌سازي موتور جستجوي وب‌سايت خود را بهبود مي‌بخشيد.

مطالب وبلاگ موقعيتي عالي براي استفاده از کلمات کليدي در راستاي افزايش جايگاه وب‌سايت در رتبه‌بندي موتورهاي جستجوست. پيش از ساخت وبلاگ، هدف سايت و نوع مخاطباني که قصد جذب آنها را داريد، مدنظر بگيريد. پس از آن، احتمالاً نگارش مطالب وبلاگ خود را بر حول محور همين اهداف آغاز مي‌کنيد، با تکرار واژه‌هاي کليدي، سطح وب‌سايت خود را در صفحات يافته شده در گوگل يا بينگ به طرز چشمگيري ارتقا دهيد.

فعاليت در زمينه‌ي خلق محتويات جديد در وب‌سايت، منجر به ارتقاي رتبه‌ي وب‌سايت شما نيز مي‌گردد.
تلفيق وبلاگ‌نويسي با استفاده‌ي مکرر از کليد‌واژه‌ها و محوريت يک موضوع، به طور همزمان روشي فوق‌العاده در گسترش تعداد مخاطبان و افزايش بهينه‌سازي موتور جستجوست.

تعاملات بهتري با خوانندگان خود ايجاد مي‌کنيد.

داشتن وبلاگ در وب‌سايت، باعث مي‌شود تا کمتر مانند يک موسسه يا شرکت به نظر برسيد و بيشتر در قالب يک شخص شناخته شويد. اگر خوانندگان شما را در قالب شخص ببينند و نه يک شرکت بزرگِ بي‌تفاوت، بيشتر ترغيب مي‌شوند تا با وب‌سايت شما تعامل داشته، مطالب آن را به اشتراک بگذارند و دوباره به آن رجوع کنند.
همانطور که در بالا ذکر شد، شايد وبلاگ شما آموزشي باشد، که در اين صورت بايد حس اعتماد و تسلط در آن زمينه‌ي آموزشي را در خوانندگان پديد آوريد.

مخاطبان به شما در قالب يک شخص مي‌نگرند و نه يک وب‌سايت.

اين روزها و در اين عصر، اغلب فراموش مي‌شود که در وراي محتواي وب‌سايت‌ها يا شرکت‌ها اشخاص وجود دارند. وبلاگ‌نويسي روشي فوق‌العاده براي احراز هويت شخصي است و به خوانندگان خاطر نشان مي‌سازد که با تمام اين تفاسير در وراي اين وب‌سايت شخصيتي حقيقي نهفته است.

البته اين امر مستلزم چيزي فراتر وبلاگ‌نويسي و تعاملات نزديک با آنهاست. براي آنکه آنها را کاملاً تحت تاثير قرار دهيد و به آنها القا کنيد که شما يک تجارت، موسسه يا شرکت‌ نيستيد، بايد وقت بگذاريد و با آنها ارتباط متقابل برقرار کنيد، به عنوان مثال فارغ از مسائل وب‌سايت يا زمينه‌ي تخصصي خود، به نظرات و سوالات آنها پاسخ دهيد.
به عنوان مثال، زماني را براي پاسخ‌هاي هدفمند به نظرات و سوالاتي که در زمينه‌هاي آموزشي وبلاگتان مطرح است و از شما مي‌پرسند، اختصاص دهيد تا خوانندگان با شما احساس نزديکي نمايند.

براي تحقق اين اهداف، تصور مي‌کنم اگر قصد داريد وب‌سايتي به ياد ماندني بسازيد يا علاقمنديد تا خوانندگان بارها و بارها به وب‌سايت شما مراجعه کنند، فارغ از اينکه موضوع وب‌سايت شما چيست، بايد ساخت وب‌سايت را آموزش ببينيد. ابتدا برنامه‌ريزي کنيد که مطالب وبلاگ شما‌ حول چه محوري مي‌چرخد، سپس محتوياتي منسجم تنظيم نمائيد و مطالب وبلاگ را مرتباً سر و سامان دهيد، به روز رساني کنيد؛ در حد توان مطالب جديد در وبلاگ خود قرار دهيد.

برگرفته از: www.webdesign.org




1395/03/22
Bookmark and Share   شماره خبر :154 تعداد بازدید :403

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload