OK

 

شروع کار با گيت هاب Github
چگونه از Github استفاده کنيم؟
شروع کار با گيت هاب Github چيست آن را بشناسيد.

اين مقاله براي تاثير بيشتر با همان نگارش اهالي Github نوشته شده است .

قدم اول: براي GitHub ثبت نام کنيد

اينجاست که بخش آسانش مياد: براي خودت يک حساب با GitHub درست کن از بالاي صفحه ثبت نام کن .
بعد از تمام کردن ثبت نام٬ GitHub بهتون اجازه ورود مي ده و شما را به يک news feed خالي مي بره. در ميان صفحه شما يک boot camp مي بينيد (عکس در راست). ما به بهت نشان مي دهيم که چطور حساب کاربريت را تنظيم کني و ديرتر انبارت را بسازي. به روي "Set Up Git" کليک کن تا شروع بشه .

قدم دوم : Git را نصب کن

بودن GitHub بخاطر وجود git يک کنترل کنترل کننده آپ هست . سايت تقريبا بر اساس git کار مي کنه٬ و git تقريبا قديمي محصوب مي شه. اون با command line کار مي کنه و هيچ ظاهر گرافيکي باحالي براي رابط کاربري يا user interface نداره. از وقتي اين براي مديريت کدهايي که مي نويسي ساخته شده٬ پس نبايد زياد ترسناک باشه. البته٬‌ همنطور که قبلا گفته شد٬ GitHub يک نرم افزار بسيار عالي درست کرده که به شما اجازه مي ده از سرويسش استفاده کنيد بدون نياز به command line ولي اين زياد بهتوت کمک نمي کنه قبل از اينکه نکات ابتدايي را بدونيد .

 

Git با خواندن کدهاي محلي repository (فقط پوشه اي که کد هاي پروژه در آن است) در کامپيوترت و بازتاب کردن کدهات به جاهاي ديگه (در اين مورد GitHub's servers) کار مي کنه. در ابتدا ما کل repository محليت را به GitHubهات commit (يا ارسال) مي کنيم٬‌ولي اين فقط يکبار اتفاق مي افتد . همزمان با اينکه شروع به کار مي کني تو تغييرات را commit مي کني. بعد از اون GitHub تمام تغييرات که ايجاد کردي دنبال مي کنه٬ با ساختن ورژن هاي متفاوتي از فايل ها بهت کمک مي کنه به ورژن قبلي برگردي (يا فقط تغييرات را دنبال مي کنه به دلايل ديگر). اين اولين دليلي هست که چرا تو مي خواي ورژني از control system مثل git استفاده کني٬ ولي دليل ديگر استفاده از اون براي وقتي هست که مي خواي کدها را با اشخاص ديگري که در پروژه ات کار مي کنند مديريت کني .وقتي که توسعه دهندگان متعددي (developers ) کد ها با استفاده از git ارسال (commit) مي کنند٬ Github به يک مرکز repository تبديل مي شه که تمام کد هايي که کسان ديگري دارند روش کار مي کنند با هم sync (همگام) مي شوند. وقتي تغييرات را commit مي کني و ديگران هم اون را وارد مي کنند ( همه با هم به repository محلي sync ميشند). و تو هم همين کار را با کد هاي اونها انجام مي دي .

Git همه اينها را عملي کرد٬ پس تو نياز داري که آخرين نسخه را دريافت کني (http://git-scm.com/downloads) و نصبش کن. براي OS X, فقط نياز به نصب command line app را داري. و در Windows چند مورد ديگر را مي گيريد. در مورد نحوه کارکردشون بيشتر توضيح مي ديم در پست بعدي .



منبع : کاربر مجازي Github به نام
Lifehacker

 




1395/02/05
Bookmark and Share   شماره خبر :118 تعداد بازدید :3358

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload