OK

 

IoT اينترنت اشيا
واقعيت هايي درباره اينترنت اشيا
هر فناوري جديد به همراه خود ميزان قابل ملاحظه اي ريسک تحاري و عدم قطعيت هايي به همراه خواهد داشت.در مورد مساله "اينترنت اشيا" سيسکو پيش بيني کرده است که در چند سال آينده 19 تريليون دلار درآمدزايي داشته باشد. با اين حال اشيا رازهايي در اطراف خود دارندکه برخي از آنها بر نحوه توسعه اپليکيشن را براي پشتيباني اين محصولات تحت تاثير خود قرار مي دهد.
اينترنت اشيا و سنسورها

طبق گفته سيسکو "مشکل اساسي در مورد اينترنت اشيا" اين است که شبکه قدرت همچنان به صورت مرکز گرا باقي مانده است. حتي در عصر رايانش ابري زماني که شما به سرويس هاي آنلاين دسترسي پيدا مي کنيد،بيشتر با چند ديتاسنتر بزرگ که معمولا دور از محل شما قرار دارند در ارتباط هستيد.
وقتي که شما حجم عظيمي از داده ها را رد و بدل نکرده ايد مشکل زيادي رخ نخواد داد،اما در مورد اينترنت اشيا با تبادل حجم عظيمي از داده ها براي کنترل هاي ريموت روبه رو هستيم.
براي واضح تر شدن مساله با يک مثال فرض کنيد قرار است چراغ هاي راهنمايي و رانندگي را براي مديريت ترافيک به صورت دستي از راه دور در حال کنترل است.
در اين مثال اگر قرار باشد منتظر حجم بزرگي از داده ها از کيلومتر ها دورتر باشيد تا به صورت فرمان به چراغ هاي راهنمايي برسد،ممکن است خيلي دير شده باشد و چراغ بايد تا حال رنگش را تغيير دهد.
سيسکو مي گويد که فرايند رايانش را به سنسورهاي جمع آوري داده ها نزديک کرد تا حجم داده هايي که بايد به سرور مرکزي ارسال شود کمتر شده و ميزان تاخير به کلي پايين بيايد.
در هر حال اهميت استفاده از سنسورها در انتقال داده هاي ريموت يک اصل بي بديل در مساله IoT مي باشد.

وبلاگ آذران وب به نقل ازdfe.ir








1395/01/08
Bookmark and Share   شماره خبر :79 تعداد بازدید :365

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload