OK

 

اپليکيشن جديد فيس بوک
شبکه اجتماعي جديد فيسبوک براي نوجوانان تحت عنوان Lifestage رسما آغاز به کار کرد.
فيسبوک به تازگي از اپليکيشن جديدي رونمايي کرده تا نوجوانان را براي آنکه محصولاتش از اسنپ چت مدرن تر و شيک تر هستند، اغوا کند. اپليکيشن جديد که فعلا براي سيستم عامل iOS عرضه شده، Lifestage نام دارد که مثل يک دفتر خاطرات ويدئويي عمل مي کند.

در Lifestage براي آنکه خودتان را به ديگران معرفي کنيد، نيازي نيست که يک بيوگرافي متني بنويسيد، بلکه بايد به سوالاتي که اپليکيشن از شما مي پرسد در قالب ويدئوهايي کوتاه پاسخ بدهيد. اين ويدئوها براي بازديدکنندگان حساب کاربري شما قابل مشاهده خواهند بود، و هر بروزرساني که در آن ها انجام شود در فيد کاربري ديگران به نمايش در مي آيد.

نکته جالب توجه در مورد Lifestage اين است که تنها افراد 21 ساله و کوچکتر مي توانند از آن استفاده کنند. اپليکيشن توسط يک نوجوان با استعداد 19 ساله به نام مايکل سِيمن طراحي شده، يکي از مديران محصولات فيسبوک که در مصاحبه با تک کرانچ اظهار داشته که با طراحي Lifestage مي خواسته که دوران آغازين فيسبوک را تکرار کند، يعني زماني که اين شبکه اجتماعي فقط محدود به استفاده براي دانشجويان بود.

 


بنابراين اگر سن شما 22 سال يا بيشتر باشد، فقط مي توانيد حساب کاربري تان را ببينيد و قادر به ارتباط با ديگر کاربران اپليکيشن نخواهيد بود. سيمن اميدوار است که از طريق پيوند با دبيرستان هاي محلي شاهد رشد اپليکيشن Lifestage باشد. در اين اپليکيشن امکان انتخاب محل تحصيل خود را داريد، اما تنها در صورتي مي توانيد ديگر اعضاي آن را ببينيد که حداقل 20 نفر از همان محل شروع به استفاده از آن کرده باشند.

هنوز مشخص نيست که تيم Lifestage چگونه مي خواهد جلوي نفوذ افراد بزرگسال را به اين شبکه اجتماعي بگيرد. البته به نظر مي رسد که اپليکيشن از امکاناتي مثل مسدود کردن حساب هاي کاربري و گزارش تخلف بهره مي برد، اما بايد منتظر بمانيم و ببينيم که تيم سازنده اپليکيشن چگونه از پس اذيت و آزارهاي احتمالي و خشونت هاي اينترنتي در آن بر مي آيند.

نکته مسلم در مورد تصميم فيسبوک براي راه اندازي اپليکيشني همچون Lifestage، اينجاست که رشد روز افزون اپليکيشن اسنپ چت را تهديد بزرگي براي خود مي بيند. اوايل همين ماه، اينستاگرام به عنوان يکي از دارايي هايي کمپاني فيسبوک قابليتي تحت عنوان Stories را از اسنپ چت کپي برداري کرد. پيش از آن هم فيسبوک براي جذب مخاطبين اسنپ چت اپليکيشن هايي همچون Slingshot، Riff و Poke را منتشر کرده بود.


هيچ کدام از اين تلاش ها نتيجه خوبي در پي نداشتند، طوري که فيسبوک اواخر سال گذشته به کار اپليکيشن Poke به طور کامل خاتمه داد. با وجود اين شکست هاي پياپي، فيسبوک اما دست از تلاش برنداشته و آماده است تا يک اپليکيشن مستقل ديگر را براي ارسال به ميدان رقابت با اسنپ چت امتحان کند.


لينک دانلود براي اپل :
از app store دانلود کنيد



1395/05/31
Bookmark and Share   شماره خبر :191 تعداد بازدید :1490
نویسنده :
مستر ميکرو کار
تاریخ :
یکشنبه 31 مرداد 1395
نظر :
خوبه جلوي فعاليت دهه نودي هارو در فضاي مجازي مي گيره D:
پاسخ به این نظر

درج نظر برای نظر کنونی

نویسنده *
نظر *
کد ویژه

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload