OK
فايرفاکس مخصوص طراحان وب Mozilla firefox for developer
همزمان با ده ساله شدن فايرفاکس، Mozilla از مرورگر وب مخصوص طراحان وب پرده برداري کرد. اين نسخه که Firefox Developer Edition نام گرفته، شامل ويژگي هاي منحصر بفردي است که هر طراح وبي را ذوق زده خواهد کرد.
1397/07/03
15 لحظه فراموش نشدني در تاريخ وب
بسته به اينکه شما چطور حساب کرده باشيد، وبي که در مقابل ماست 15 تا 17 سال از سنش گذشته است. لحظات فراموش نشدني وب، ساعت يا دقايقي هستند که همگان را شگفت‏زده کرده‏اند. لحظاتي که کارگردانان موفق آنها، هنگام ديدن نتيجه کارشان (ايده‏اي نو، آغاز به کار يک سايت، فروش اولين محصول و يا ذخيره اولين اطلاعات) فرياد شادي سرداده‌اند.
1397/07/02
اپليکيشن پيش‌رونده
اجزاي اصلي پوسته اپليکيشن از HTML، CSS و JavaScript تشکيل شده است، اين موضوع به کاربر کمک مي کند تا رابط کاربري را به صورت سريع‌تر در دسترس داشته باشد. اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده پوسته اپليکيشن را در کش مرورگر ذخيره مي کنند، پس بعد از يکبار اجرا شدن اپليکيشن بارهاي ديگر پوسته به سادگي و با سرعت بسيار بالا در اختيار کاربر قرار مي گيرد.
1397/07/01
10 گرايش معقول براي طراحي سايت
گرايشات طراحي سايت بايد متناسب با نيازهاي کاربر باشد. به عبارتي ديگر بايد معقول باشد. يک اصل در حوزه طراحي وجود دارد، تحت عنوان «فرم تابع عملکرد» که بر مبناي اين اصل، طراحان معمولا وسوسه مي شوند تا سايت را بر اساس ويژگي هاي نرم افزار مرورگر، طراحي نمايند. هر چند که اين امر در جاي خود، يک تلاش براي طراحي وب سايت مناسب محسوب مي شود اما فرم بايد تابعي از احساست و نيازهاي رواني کاربران باشد.
1397/06/31
چرا بايد وب اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده را انتخاب کنيم؟
يک وب اپليکيشن پيش‌رونده، اپليکيشني است که در ظاهر و عملکرد شبيه اپليکيشن‌هاي موبايل است. اين موضوع يکي از آخرين موارد مهمي است که در دنياي تکنولوژي قرار گرفته است. در حقيقت اپليکيشن پيش‌رونده، يک تکنولوژي دانلود پذير است که مانند اپليکيشن‌هاي عادي موبايل کار مي کند.
1397/06/21
مدل RFM در تحليل ارزش مشتريان
يکي از تکنيک‌هاي ساده و کاربردي براي بخش‌بندي مشتريان، تحليل ارزش مشتريان با مدل RFM است. اين تکنيک به ما کمک مي‌کند مشترياني که برايمان سودآورتر هستند را شناسايي کنيم و آن‌ها را به طبقه‌هاي مختلف پلاتيني، طلايي،‌ نقره‌اي، برنزي و... تقسيم نماييم.
1397/06/19