OK

 

ري تاملينسون 5/3/2106 درگذشت.
مخترع ايميل و نماد @ درگذشت.
ري تاملينسون، مخترع سرويس ايميل و انتخاب کننده نماد @ در آدرس ايميل، در سن 74 سالگي درگذشت.

ري تاملينسون، مخترع سيستم ايميل و کسي که نماد @ را از ناشناخته ماندن نجات داد، در سن 74 سالگي درگذشت.

 تاملينسون در اثر حمله قلبي درگذشت و مرگ وي در روز شنبه (15 اسفند) توسط مايک دابل، مدير روابط عمومي شرکت ريتون، يکي از مشتريانش تائيد شد.

شرکت ريتون در بيانيه‌اي اعلام کرد: ري يک پيشگام فناوري واقعي بود و در نخستين روزهاي رايانه‌هاي داراي شبکه، ايميل را براي ما به ارمغان آورد. کار وي شيوه ارتباط گيري در جهان را تغيير داد.

پيش از اينکه تاملينسون سيستم ارسال مستقيم پيام الکترونيکي بين کاربران در دستگاههاي مختلف را در يک شبکه خاص در سال 1971 ابداع کند، کاربران تنها مي‌توانستند در يک رايانه مشترک، پيام‌هاي خود را براي ديگران ارسال کنند.

وي در سال 1971 زماني که راي شرکت فناوري BBN در بوستون آمريکا کار مي‌کرد، سيستمي را براي ارسال پيام‌هاي الکترونيکي بين رايانه‌ها در شبکه‌هاي ميزبان مختلف طراحي کرد. وي در آن زمان بر روي ARPANET کار مي‌کرد که پيش‌درآمدي از اينترنت مدرن بود.

اين سيستم تاملينسون بود که نماد @ را در واژگان ايميل معرفي کرد. وي در مصاحبه‌اي در سال 2002 اظهار کرده بود که در آن زمان به دنبال راهي براي جداسازي کاربر از نام رايانه مي‌گشت.

اين برنامه‌نويس آمريکايي براي کارش بسيار مورد تقدير قرار گرفت و از آن جمله، نامش در سال 2014 وارد سالن مشاهير اينترنت شد. در سال 2011، وي در جايگاه چهارم فهرست 150 نفره تاثيرگذارترين مخترعان جهان قرار گرفت.



1394/12/18
Bookmark and Share   شماره خبر :71 تعداد بازدید :1361

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload