OK

 

Google Analytics ,developer.android,apps.google
دسترسي به Google Analytics براي کاربران ايراني آزاد شد.
ز نيمه‌ي اول سال ۲۰۱۲، دسترسي کاربران ايراني به سرويس گوگل آناليتکس (Google Analytics) مسدود شد. اما از ساعتي قبل اين محدوديت رفع شده و با آي‌پي‌هاي ايران مي‌توان از اين سرويس ارزشمند گوگل استفاده کرد.

گوگل آناليتکس سرويس گزارش و آماردهي وب‌سايت‌ها است. مديران وب‌سايت‌ها از طريق اين سرويس گوگل مي‌توانند اطلاعات جامع و ارزشمندي از ميزان بازديد و رفتارهاي مخاطب خود بدست آورند و همچنين کمپين‌هاي تبليغاتي خود را زير نظر بگيرند. اين سرويس امکان بررسي و تحليل ورودي‌ها، صفحات ورودي دهنده، کاربران بازديدکننده، فعاليت‌هاي کاربران، زمان حضور و مسير خروجي آنها را ارائه مي‌کند. به اين ترتيب، گستره وسيعي از اطلاعات در اختيار مديريت سايت قرار خواهد گرفت.

Google Analytics


از حدود ۴ سال پيش از دسترس کاربران ايراني خارج شد و براي دسترسي به اين سرويس بايد با آي‌پي غير از آي‌پي‌هاي ايراني متصل مي‌شديم؛ اما از امروز صبح دسترسي به اين سرويس براي کاربران ايراني ميسر شده است. هنوز گوگل در باره‌ي رفع اين محدوديت براي کاربران ايراني اطلاعيه‌اي صادر نکرده است و از اين بابت ممکن است که اين رفع محدويت موقتي يا اتفاقي باشد. با اين حال اميدواريم که رفع محدوديت دائمي و عمدي باشد. در حال حاضر دسترسي به
Google Analytics از طريق وب ميسر است اما نسخه‌ي موبايلي آن هنوز محدود است. 

در همين راستا دو وب سايت

https://apps.google.com/
و

http://developer.android.com/index.html

نيز براي کاربران ايراني باز شد.



آذران وب


1395/02/25
Bookmark and Share   شماره خبر :137 تعداد بازدید :1414

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload