OK

 

چگونه يک بنر زيبا براي تبليغات آنلاين خود بسازيم؟
ساخت بنر تبليغاتي
مراحل خلق يک بنر تبليغاتي با ايجاد يک پيام قوي شروع مي‌شود. کپي‌رايت يا متن، بخش اصلي تبليغات بنري است و در بعضي موارد مهمترين قسمت آن به حساب مي‌آيد. يک طراحي خوب، پيام را تقويت کرده و توجه‌ها را به خود جلب مي‌کند، اما کلماتي که شما در آن بکار مي‌بريد، پيام شما را تعريف مي‌کند.به همين دليل است که ما اين ٧ توصيه را براي توليد متن تبليغات بنري ارائه مي دهيم:


۱ – به اين پرسش پاسخ دهيد: “هدفم از تبليغات چيست؟”

ممکن است که شما تخفيفي را پيشنهاد دهيد يا محصولي جديد به بازار معرفي نماييد و همچنين در مورد بهبود خصوصيات محصولتان اطلاع‌رساني کنيد و … تبليغات شما در هر چيزي که باشد دو دليل احتمالي براي انجام آن وجود دارد: معرفي برند و فروش.

فروش محصول و معرفي برند معمولا در کنار هم قرار مي‌گيرند، اما به هر حال در بعضي از تبليغات ممکن است تمرکز روي فروش باشد، در حاليکه در بعضي موارد ديگر روي بهبود و معرفي برند است.

write-great-copy-for-your-display-ads-2

۲ – مخاطب هدف

آيا اين گفته معروف را شنيده ايد؟

اگر با همه حرف مي‌زنيد، با هيچکس حرف نمي‌زنيد.

اين گفته در مورد تبليغات آنلاين هم صدق مي‌کند، به اين دليل که فضاي اينترنت نيز همانند هر رسانه ديگري مملو از پيامهاي تبليغاتي است که سعي دارند توجه کاربران را به خود جلب کنند، عکس العمل کاربران هم ناديده گرفتن بيشتر اين تبليغات ميباشد.

آنها فقط هنگامي به گفته شما توجه خواهند کرد که بخواهند و سخنان شما با طرز تفکر آنها هماهنگ باشد. پس سعي کنيد محصول خود را به کساني بفروشيد که بيشتر مايل هستند که به شما گوش کنند زماني که آماده گوش کردن هستند

شروع کنيد به جمع آوري اطلاعات در مورد علاقه و نيازهاي آنها، اگر امکان استفاده از محصول شما قابليت توسط گروه هاي مختلفي وجود دارد براي هر گروه پيام تبليغاتي جداگانه اي توليد کنيد.

write-great-copy-for-your-display-ads-3

٣ – خودتان را جاي آنها قرار دهيد

اگر شما کالا يا خدمتي را جهت رفع مشکل يا ارتقاء وضعيت زندگي مشتريان خود به وجود آورده ايد، آنها احتمالا با روي بازتري به حرفهاي شما گوش خواهند کرد که البته بايد به زبان آنها صحبت کنيد، استفاده نکردن از لغات تکنيکي در برخي از موارد مي تواند سخت باشد، اما در ديدگاه مشتريان شما اين لغات تنها اصطلاحاتي گيج کننده هستند که به درستي فهميده نمي شوند، از طرفي ديگر اگر براي افرادي فني تبليغ مي کنيد بايد با اصطلاحات مخصوص خودشان باشد.

write-great-copy-for-your-display-ads-4

۴ – خلاصه گويي

ما نمي خواهيم متن طولاني را در مقابل کوتاه قرار دهيم و اين دو را با هم مقايسه کنيم، منظور از خلاصه گويي پرهيز از هر گونه زياده گويي و اطلاعت غير ضروري است.

ياوه گويي، وبگردهاي پرشتاب را کسل کرده و کمتر ممکن است مفيد واقع شود.

write-great-copy-for-your-display-ads-5

۵ – واژگان جذاب

شما مي توانيد از واژه هاي جذاب در کار خود استفاده کنيد البته در صورتي که بدانيد اين واژه هاي جذاب از ديدگاه مشتريانتان کدامند. از به کارگيري اصطلاحات شعاري و زرد مانند: کسب ثروت، مشتري مداري و … در متن بنر دوري کنيد. اين کلمات ديگر تاثير و جذابيتي براي مشتريان شما ندارند و نمي توانند محصول شما را در رقابت ها حفظ کند.

ما مي دانيم که محصول شما عاليست و تمام ويژگي هاي خوب را داراست، اما بخاطر داشته باشيد که کاربران تنها در عرض چند لحظه با ديدن آگهي تان شما را ارزيابي ميکنند. پس کلمات را به دقت انتخاب کرده و پيام خود را ساده و منسجم کنيد.

“رايگان” يکي از قويترين واژه هايي است که مي توانيد در بنر خود به کار ببريد، سعي کنيد کاري با ارزش را رايگان معرفي کنيد، اما مراقب بکارگيري غلط آن نيز باشيد. تلاش براي فريب کاربران برابر است با کليک هاي بي ارزش و خارج شدن سريع آنها از صفحه فرود کمپين شما که در نهايت منجر به هدر رفتن بودجه تبليغاتي شما مي شود.

چند واژه جذاب که استفاده از آنها توصيه مي شود:

ارائه محدود-نکات محرمانه-جديد-سريع وزن کم کنيد

همه مي خواهند بدانند محصول شما چطور مي تواند زندگيشان را راحت تر کند؟

write-great-copy-for-your-display-ads-6

۶ – دکمه کال تو اکشن يا فراخوان

در نوآوري روند توليد يک بنر شما دقيقا مي دانيد مشتريانتان چه مي خواهند اما ممکن است آنها به اين صراحت متوجه اين نکته ظريف نشوند، پس بهترين عمل در نوشتن يک متن، دکمه کال تو اکشن است.

چند نمونه کال تو اکشن مناسب:

“همين حالا استخدام شويد”-“شرکت در مسابقه”-“همين حالا شروع کنيد”-“همين حالا دانلود کنيد”-“دانلود رايگان”-“خريد آنلاين”-“سفارش آنلاين”-…

هر وقت که از کال تو اکشن استفاده مي کنيد، سعي نکنيد مخاطبانتان را فريب دهيد. يک بنر مي تواند در کاربران ايجاد توقع کند پس اين خيلي مهم است که کاربران بعد از کليک روي آن احساس نااميدي نکنند.

احتمال زيادي وجود دارد که فردي به محصولي خاص جهت رفع مشکل خود علاقه مند شود تا اينکه به کل محصولات سايت.

write-great-copy-for-your-display-ads-7

۷ – روشهاي ديگر را امتحان کنيد

از افرادي که در روند ساخت بنر شرکت نداشته اند بپرسيد نظرشان در مورد پيام شما چيست، اگر آنها از مخاطبين هدف شما باشد چه بهتر، ديدگاه هاي جديد نتايج جالبي به همراه دارد.

شما همچنين مي توانيد نسخه هاي متفاوتي از يک بنر را تهيه کنيد و آنها را به صورت A/B تستينگ مورد ازريابي قرار دهيد.


منبع: بنراسنک
ترجمه : بلاگ اد




1395/06/23
Bookmark and Share   شماره خبر :203 تعداد بازدید :3867

درج نظرات اخبار

نویسنده *  
نظر *  
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload