OK

 

همه چيز در مورد فريمورکي UI دنياي وب را متحول کرد.
تاريخچه کلمه Bootstrap چيست؟
راجع به Bootstrap در اين وبلاگ مي توانيد بخوانيد.
جداي از بحث مربوط به طراحي وب و موارد مربوط به آن، عبارت Bootstrap به تنهايي به معني “خود راه انداز” بوده و کلمه Bootstraping به معني راه اندازي يک فرآيند بصورت مستقل و بدون استفاده از منابع خارجي مي باشد. اين عبارت در علم کامپيوتر کمي کوتاهتر شده و با عنوان Booting بکار ميرود، که نشان دهنده فرآيند راه اندازي سيستم و واردسازي اطلاعات اوليه نرم افزار در حافظه کامپيوتر مي باشد.

کلمه Boot در زبان انگليسي به معني پوتين يا چکمه مي باشد، برخي از پوتين ها زبانه کوچکي در انتهاي خود دارند که هنگام پوشيدن پوتين براي قرارگرفتن بهتر پا در آن استفاده ميشود (چيزي شبيه به پاشنه کش) اين زبانه با نام Bootstrap شناخته ميشود.

اين چارچوب يا Framework با تمامي مرورگرهاي استاندارد همخواني داشته و حتي در نسخه هاي قديمي تر مانند اينترنت اکسپلورر ۸ نيز ظاهر زيباي خود را حفظ ميکند. از نسخه دوم Bootstrap به بعد طراحي واکنشگرا يا رسپانسيو نيز در آن لحاظ شد که موجب نمايش مناسب صفحه در تلفن هاي هوشمند و تبلت ها ميگردد. براي آشنايي بهتر با طراحي واکنشگرا ميتوانيد به مقاله اي با عنوان طراحي Responsive چيست مراجعه نماييد.
Bootstrap متن باز بوده و در سايت Github براي دانلود رايگان قرارگرفته است. امکان همکاري در اين پروژه و شخصي سازي امکانات و ظاهر آن فراهم شده است و تاکنون مستندات مربوط به آن به چندين زبان دنيا ترجمه شده است.

منبع : داتک


1394/11/05
Bookmark and Share   شماره خبر :37 تعداد بازدید :3088

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload