OK

 

اجزاي يک اپليکيشن پيش‌رونده
اپليکيشن پيش‌رونده
اجزاي اصلي پوسته اپليکيشن از HTML، CSS و JavaScript تشکيل شده است، اين موضوع به کاربر کمک مي کند تا رابط کاربري را به صورت سريع‌تر در دسترس داشته باشد. اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده پوسته اپليکيشن را در کش مرورگر ذخيره مي کنند، پس بعد از يکبار اجرا شدن اپليکيشن بارهاي ديگر پوسته به سادگي و با سرعت بسيار بالا در اختيار کاربر قرار مي گيرد.


پوسته اپليکيشن

اجزاي اصلي پوسته اپليکيشن از HTML، CSS و JavaScript تشکيل شده است، اين موضوع به کاربر کمک مي کند تا رابط کاربري را به صورت سريع‌تر در دسترس داشته باشد. اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده پوسته اپليکيشن را در کش مرورگر ذخيره مي کنند، پس بعد از يکبار اجرا شدن اپليکيشن بارهاي ديگر پوسته به سادگي و با سرعت بسيار بالا در اختيار کاربر قرار مي گيرد. در يک اپليکيشن محلي، پوسته اپليکيشن بخشي از خود اپليکيشن است، اما در اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده اين موضوع خود بخشي از شبکه است. در حقيقت بايد گفت که در اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده پوسته و محتوا از دو مکان يا منبع متفاوت دريافت مي‌شوند. اين موضوع کمک مي کند که اپليکيشن بتواند بسيار سريع‌تر لود شود.

کارگزاران سرويس يا Service Workers

اپليکيشن‌هاي پيش‌رونده حاوي يک اسکريپت مياني هستند که به صورت پنهان در بين يک درخواست و سرور اجرا مي شود. کارگزاران سرويس از صفحات وب مستقل هستند و کارکرد ويژگي‌هاي متفاوتي را بدون استفاده از رابط وب تسهيل سازي مي کنند. ويژگي‌هايي مانند همگام سازي در پس زمينه و يا ارسال رويدادها.

کاگزاران سرويس به رويدادهايي که موجب ارسال درخواست به يک سرور مي شوند گوش مي‌دهند. فايل اسکريپتي که در بالا به آن اشاره شد براساس رويداد کارهاي متفاوتي را انجام مي‌دهد. اين کار مي‌تواند کش کردن، ارسال هشدار و يا هر مورد ديگري باشد.

مانيفست اپليکيشن

مانيفست اپليکيشن يک فايل json است که در آن متا-داده‌هاي مربوط به اپليکيشن قرار مي گيرد. 

اين فايل به مرورگر چنين قابليتي را مي دهد که در صورت تمايل اپليکيشن را به صفحه خانگي اضافه نمايد. اين فايل حاوي آيتم‌هاي مختلفي است که برخي از آن‌ها شامل نام، رنگ پوسته، اندازه آيکون و… مي شود. اين اندازه‌ها مي تواند براساس اندازه صفحات مختلف، متفاوت باشد.

ابزارهاي بسياري از وب وجود دارد که با کمک آن‌ها مي توانيد اين مانيفست را بسازيد، يکي از آن Web App Manifest Generator است.

اين مانيفست براي مرورگر فايل بسيار مهمي است زيرا که از طريق آن مي شود گفت که وبسايت ما واکنشگرا است و يا موارد ديگر. در زير مي توانيد يک حالت ساده از مانيفست Json را مشاهده کنيد.

فايل manifest.json

{
  "name": "Event Management",
  "short_name": "EventMgmt",
  “description”: “Event Management Progressive Web App”
  "lang": "en-US",
  "start_url": "/events",
  "theme_color": "#acdee7",
  "display": "standalone",
  "icons": [
           {
             "src": "splashscreen.png",
             "sizes": "192x192",
             "type": "png"
           },
           {
             "src": "logo.png",
             "sizes": "100x100",
             "type": "png"
           },
           {
             "src": "banner.jpg",
             "sizes": "300x100",
             "type": "jpg"
           }
 ]}


در پايان

ايجاد يک اپليکيشن موبايل معمولا هزينه بسياري دارد، با پيشنهاد يک اپليکيشن پيش‌رونده به مشتري‌هاي‌تان مي توانيد زمان و هزينه آن‌ها را ذخيره نماييد. اين در حالي‌ست که بازار و صنعت آن‌ها را نيز رشد بسياري داده‌ايد.

منبع

#اپليکيشن
#اپليکيشن پيش رونده




1397/07/01
Bookmark and Share   شماره خبر :309 تعداد بازدید :2278

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload