OK

 

آيا پس از برداشته شدن تحريم ها اپل،گوگل و ماکروسافت به بازار ايران راه پيدا مي کنند؟
آيا پس از برداشته شدن تحريم ها اپل،گوگل و ماکروسافت به بازار ايران راه پيدا مي کنند؟
آيا پس از برداشته شدن تحريم ها اپل،گوگل و ماکروسافت به بازار ايران راه پيدا مي کنند؟

پس از ماه‌ها مذاکره بين ايران و گروه ۱+۵، گويا بالاخره موعد اجراي مفاد توافق هسته‌اي فرا رسيده. اما آيا با برچيده‌ شدن تحريم‌ها، امکان ورود شرکت‌هاي بزرگ تکنولوژي به بازار ايران فراهم شده؟ آيا در ماه‌ها‌ي آينده شاهد حضور رسمي اپل، گوگل، مايکروسافت يا جنرال ‌الکتريک در ايران خواهيم بود؟ اگر شما هم مي‌خواهيد از جديدترين وضعيت حضور شرکت‌هاي خارجي در ايران مطلع شويد، در ادامه‌ي اين مطلب با ما همراه باشيد.
 
با برداشته شدن تحريم‌هاي ايران، بزرگان دنياي تکنولوژي مثل اپل و مايکروسافت و غول‌هاي نفتي مانند رويال داچ شِل و شرکت‌هاي عظيم صنعتي چون جنرال الکتريک و بويينگ براي حضور در بازار ايران خود را آماده مي‌کنند. برچيده شدن تحريم‌ها به ايران کمک مي‌کند تا صادرات نفت خود را افزايش داده و سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي بيشتري را جذب کند.
 
وزارت خزانه‌داري ايالات متحده‌ي آمريکا هم گفته که به محض اجراي توافق و برداشته شدن تحريم‌ها، به شعبه‌‌هاي بين‌المللي شرکت‌هاي آمريکايي اجازه مي‌دهد تا فرصت‌هاي حضور در ايران را بررسي کنند. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۲، کنگره‌ي آمريکا قانوني را مبني بر ممنوعيت حضور شعبه‌هاي شرکت‌هاي آمريکايي در ايران وضع کرده بود.
 
اما شايد براي بسياري از جوانان علاقه‌مند به حوزه‌ي تکنولوژي، حضور و فعاليت رسمي شرکت‌هايي مثل اپل، گوگل يا مايکروسافت در ايران از جذابيت بيشتري برخوردار باشد. چند هفته‌ي پيش وب‌سايت وال‌استريت ژورنال از برنامه‌ريزي‌ شرکت‌هاي اپل، جنرال الکتريک و HP براي حضور در ايران خبر داد. شعبه‌ي سوييسي شرکت HP براي فروش مستقيم محصولات خود در بازار ايران رايزني‌هايي انجام داده است. گويا شرکت اپل هم به فکر راه‌انداختن فروشگاه‌هاي اختصاصي خود در ايران است.
 
اما صف طولاني شرکت‌هاي خارجي براي ورود به ايران، تنها به شرکت‌هاي فعال در زمينه‌ي تکنولوژي‌هاي مصرفي ختم نمي‌شود. شرکت‌هاي نفتي شل و توتال که اروپايي هستند، احتمالا مسير ساده‌تري را براي حضور در ايران در پيش خواهند داشت.
 
جنرال الکتريک، در زمان تحريم و در چارچوب برخي معافيت‌هاي انسان‌دوستانه، برخي تجهيزات پزشکي را به بازار ايران وارد مي‌کرد. از اين رو اين شرکت با توجه به تجربه‌ي فعلي‌اش مي‌تواند خيلي زود کسب‌وکار خود را در بازار ايران رونق بدهد.
 
با اجرايي شدن برجام و برچيده شدن تحريم‌ها، شرکت‌هاي تکنولوژي اين فرصت را دارند تا دفاتر رسمي خود را در ايران باز کنند. ديدن فروشگاه‌هاي رسمي اپل استور يا مايکروسافت در خيابان‌هاي شهرهاي ايران، به‌طور حتم براي طرفداران محصولات اين شرکت‌ها هيجان‌انگيز است؛ اما اين اتفاق لزوما به‌معناي بهبود بازار کار و رشد اقتصادي است؟ نظر شما در مورد حضور احتمالي اين شرکت‌ها در ايران چيست؟ آيا اين گشايش، در نهايت به رشد بازار کسب‌وکار در ايران مي‌انجامد؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذاريد.



1394/11/01
Bookmark and Share   شماره خبر :28 تعداد بازدید :1452

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload