OK

 

طراحي متريال ديزاين (Material Design)چيست؟
طراحي متريال ديزاين (Material Design)
متريال ديزاين (Material Design)سبکي/زباني جديد در طراحي است که گوگل در يکي از کنفرانس هاي خبري خود آن را معرفي کرده است.طراحي متريال را مي‌توان رشد و نبوغ طراحي تخت دانست و با وجود شباهت‌هايي که با آن دارد ولي مفهومي تازه و جديدي است.
طراحي متريال ديزاين (Material Design)چيست؟


امروزه متريال ديزاين (Material Design) در کنار زبان هاي برنامه نويسي، يک زبان براي طراحي مي باشد. متريال ديزاين (Material Design) يک سبک جديد در طراحي سايت است.که در سال 2014 توسط گوگل به اين حيطه وارد شد..اين مدل طراحي براي ايجاد يه رابط کاربري زيباتر وبهتر شکل گرفته که امروزه شاهد رشد روز افزون آن در طراحي صفحات وب و اپليکيشن ها هستيم.گوگل مي گويد که زبان طراحي جديد آن ها بر مبناي کاغذ و جوهر است.

طراحي متريال ديزاين مختص پلتفرم خاصي نيست و يک انقلاب در سبک سنتي طراحي محسوب مي‌شود. هر چند که اين سبک طراحي در ابتداي راه خود قرار گرفته است ولي توانسته نظرها را به خود جلب کند.
مي‌توانيم بگويم متريال ديزاين نسخه مکتوب، مستند و علمي طراحي تخت (Flat Design) هست. اما خيلي زيباتر با انيمييشن‌ها و  Transition هاي بسيار زيبا و در عين حال پيچيده. در ابتدا طراحي تخت محدود به اپليکيشن‌هاي موبايلي بود که براي اندرويد فراهم شده‌اند و استفاده از آن در محيط وب کمي نامفهوم بود، ولي متريال ديزاين خيلي سريع جاي خود را بين طراحان رابط کاربري وب پيدا کرده و ميتوان گفت در حال محبوب شدن است. متريال ديزاين بيش از حد به سيستم گريد و انيمشين‌ها اهميت مي‌دهد و عمق و سايه‌ها براي المان‌هاي طراحي شده بسيار مهم است.

چرا از Material Design گوگل استفاده کنيم؟

اصول طراحي متريال ديزاين بر مبناي حرکت و جلب توجه بيننده مي باشد. عناصر اصلي در هر وبسايت مانند تايپوگرافي، رنگ، فضا هاي خالي و فاصله ها همگي به گونه اي طراحي شده اند که توجه بيننده را به خود جلب مي کنند. اين ترکيب موجب تمرکز چشم کاربر بر روي مفاهيم مي شود.انتخاب آگاهانه ي رنگ، نمايش متن در سايز مناسب، المان هاي گرافيکي زيبا، فضاهاي خالي همگي باعث بوجود آمدن تصاويري گرافيکي چشم نواز مي شوند. حرکت نقش مهمي در زيبايي و جذابيت خروجي خواهد داشت و براي هر حرکتي مفهوم و کاربردي مشخص در نظر گرفته شده است.

ويژگي‌هاي متريال ديزاين (Material Design)
- ريسپانسيو يا واکنش گرا بودن
- سازگاري با تمام مرورگرها
- استفاده از قالب هاي آماده در متريال ديزاين
- جلب توجه بيشتر کاربران نسبت به طراحي متريال ديزاين
-بازدهي و سرعت بالاتر به دليل سبک تر شدن و کاهش استفاده از عکس ها 



1397/02/16
Bookmark and Share   شماره خبر :242 تعداد بازدید :245

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload