OK

 

پيدا کردن آيفون
چگونه آيفون گم شده را پيدا کنيم؟
اگر شما آيفون، آي‌پد يا آيپادتاچ خود را گم کرديد يا فکر مي‌کنيد ممکن است دزديده شود، اقداماتي وجود دارد که مي‌تواند به شما کمک کند گوشي خود را پيدا کرده و از داده‌هايتان محافظت کنيد. شرکت اپل خدمتي را ارائه مي‌کند که بدين‌ترتيب شما مي‌توانيد از قابليت «Find My iPhone» براي پيدا کردن دستگاه خود استفاده کنيد و اقدامات ديگري نيز انجام دهيد که مي‌تواند به شما کمک کند آن را بازيابيد و اطلاعات خود را در امنيت نگه داريد.



ابتدا بايد قابليت Find My iPhone را فعال کرده‌ باشيد.




اگر شما پيش از اينکه گوشي‌تان گم يا دزديده شده باشد، Find My iPhone را روشن نکرده باشيد، نمي‌توانيد از اين قابليت استفاده کنيد تا مکان دستگاه شما را نشان دهد. با اين وجود مي‌توانيد اقداماتي را انجام دهيد تا از اطلاعات خود محافظت کنيد.

بهترين راه، تغيير کلمه عبور Apple ID است. با عوض کردن کلمه عبور Apple ID مي‌توانيد از دسترسي افراد به اطلاعات iCloud يا استفاده از ساير خدمات (مانند iMessage يا iTunes) از طريق دستگاه گمشده‌تان جلوگيري کنيد. شما همچنين مي‌توانيد کلمه‌هاي عبور حساب‌هاي اينترنتي روي دستگاهتان شامل ايميل و شبکه‌هاي اجتماعي از جمله فيس‌بوک و توييتر خود را تغيير دهيد.

شما همچنين مي‌توانيد مفقود شدن يا به سرقت رفتن دستگاه خود را به دستگاه‌هاي قانوني اطلاع داده و شماره سريال دستگاه خود را در اختيار آنها قرار دهيد. راه ديگر اين است که گزارش دستگاه مفقودي را به اپراتور خود دهيد و اپراتور مي ‌تواند سيم‌کار شما را غيرفعال کرده و با اين راه از سوءاستفاده‌هايي مانند تماس تلفني، پيام متني و ساير استفاده‌هاي اطلاعاتي جلوگيري کند.

قابليتFind My iPhone  تنها راهي است که شرکت اپل ارائه داده و مي‌توان با استفاده از آن، دستگاه گمشده و يا دزديده شده خود را رديابي کنيد، بنابراين اگر اين قابليت پيش از گم شدن روش دستگاه شما فعال نشده باشد، اپل خدمت ديگري را نمي‌تواند در جهت رديابي گوشي به شما ارائه دهد.



رديابي آيفون با Find My iPhone





براي فعال کردن اين قابليت، وارد گزينه iCloud.com/find روي مک‌بوک يا کامپيوتر شخصي خود شده يا از Find My iPhone بر روي آيفون، آي‌پد يا آيپادتاچ ديگري استفاده کنيد.

بخش Find My iPhone را باز کرده و دستگاهي را انتخاب کنيد که مي‌خواهيد مکان آن را روي نقشه نشان دهد. بدين‌ترتيب اگر دستگاه شما در آن اطراف باشد، صدايي ايجاد کرده و مي‌تواند به شما کمک مي‌کند آن را پيدا کنيد.

در صورتي که گوشي را جايي گم کرده‌ايد، مي توانيد از حالت گمشده استفاده کنيد. با استفاده از اين حالت، شما مي‌توانيد از راه دور و با استفاده يک کد چهار رقمي، دستگاه خود را قفل کنيد و پس از آن پيامي حاوي شماره همراه شما بر روي گوشي قفل‌شده ظاهر مي‌شود و اين امکان را در اختيار فردي که دستگاه شما را پيدا کرده قرار مي‌دهد تا بتواند دستگاهتان را به شما بازگرداند.

البته در صورتي که گوشي شما مفقود نشده و دزديده شده باشد، همين برنامه موقعيت دقيق جغرافيايي و آدرس مکاني دستگاه را در اختيار شما قرار مي‌دهد و شما مي‌توانيد با مراجعه به دستگاه‌هاي قانوني محلي، دستگاه خود را بيابيد.


همچنين براي اينکه از دسترسي هر فرد ديگري به اطلاعات دستگاه گمشده‌تان جلوگيري کنيد، مي‌توانيد اطلاعات آن را  از راه دور پاک کنيد. البته وقتي که اطلاعات دستگاه خود را پاک مي‌کنيد، تمامي اطلاعات شما (شامل اعتبارهاي مختص اپل) از دستگاه حذف خواهد شد و شما ديگر قادر نخواهيد بود که با استفاده از Find My iPhone آن را بيابيد. پس از اينکه دستگاه را پاک کرديد، نمي‌توانيد آن را رديابي کنيد. اگر پس از پاک کردن، دستگاه را از حساب خود جدا کنيد قفل آن خاموش مي‌شود و اين موضوع به شخص ديگري اجازه مي‌دهد که دستگاه شما را فعال و از آن استفاده کند.

اگر دستگاه iOS  شما خاموش بود، همچنان مي‌توانيد آن را در حالت گمشده قرار دهيد، آن را قفل کنيد يا از راه دور اطلاعات آن را پاک کنيد. بدين ترتيب با روشن شدن دستگاه، اين اقدامات صورت مي‌گيرند.   همچنين مي‌توانيد با وارد کردن کد عبور، حالت گمشده در دستگاه خود را خاموش کنيد و يا از طريق iCloud.com يا اپليکيشن Find My iPhone اين کار را انجام دهيد.


منبع : ايسنا




1395/06/06
Bookmark and Share   شماره خبر :195 تعداد بازدید :1092

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload