OK

 

طراحي سايت واکنشگرا در سئو
نقش طراحي سايت واکنشگرا در سئو سايت و بهينه سازي وب سايت شما
طراحي وب ريسپانسيو و سئو با هم ارتباطي مستقيم دارند و طراحي سايت به اين صورت يکي از بهترين اقداماتي مي باشد که مي توان در جهت بهبود کارايي وب سايت انجام داد که تاثير بسيار خوبي بر بهبود UX ، افزايش بازديد و مهمتر از همه بر سئو سايت دارد.

با توجه به استراتژي جديد موتورهاي جستجو ، امروزه اگر طراحي وب سايت شما واکنشگرا نباشد ، تلاش شما در بهينه سازي و سئو سايت در موتورهاي جستجو رشد و تاثير مني خواهد داشت.

با توجه به اهميت گوگل به mobile-friendliness براي طراحي سايت در نظر گرفتن آن هنگام سئو و امتيازدهي به وب سايت ها ، شما نمي توانيد استراتژي  بسيار موفقي در زمينه سئو بدون در نظر گرفتن responsive web design داشته باشيد.







سلسله مراتب ساده و بدون نقص که تنها در سايت هاي رسپانسيو يافت ميشود چيزي است که ربات هاي گوگل و ديگر موتورهاي جستجو به آن اهميت و اولويت ميدهند. به عبارت ديگر طراحي سايت رسپانسيو متشکل از يک URL و کد واحد براي لپ تاپ، موبايل، تبلت و desktop ميباشد و باعث افزايش سرعت crawl و رتبه بهتر صفحات ميشود. باور داشته باشيد يا نه، سئو بيشتر مربوط به تجربه کاربر از سايت شما ميباشد و طراحي سايت رسپانسيو يکي از جنبه هايي است که تأثير مستقيم بر روي تجربه کاربر از سايت دارد و نمي توان از آن چشم پوشي کرد. پس وقت آن فرا رسيده است که براي داشتن سئو بهتر به سمت طراحي سايت هاي رسپانسيو برويم.
به غير از نرمال سازي ظاهر وب سايت براي نمايش در دستگاه هاي مختلف، طراحي رسپانسيو فاکتورهايي مانند سايز صفحه نمايش، وضوح پيکسل، کد بهينه سازي شده، کليک کردن در مقابل لمس کردن و بسياري عناصر ديگر را نيز مد نظر قرار ميدهد.


کارايي وب سايت هاي واکنشگرا

زماني که جستجو کننده از گوگل به سمت وب سايت شما هدايت مي شود و سريعا به گوگل باز ميگردد ، گوگل متوجه مي شود که شما گزينه مناسبي براي اين جستجو نيستيد ، در واقع گوگل بازديد کننده ها را به وب سايت هاي هدايت مي کنند که واقعا مي خواهند ديده شوند.
اگر شما وب سايت مناسبي براي موبايل و تبلت داشته باشيد بازديد کننده هاي بيشتري به وب سايت شما مراجعه مي کنند و احساس رضايت بيشتري خواهند داشت ، در غير اين صورت 61% از بازديد کننده ها به گوگل برميگردند تا وب سايت مناسب تري پيدا کنند.
با طراحي ريسپانسيو بازديد کنندگان هر آنچه که مي خواهند در فرمت مناسب خود پيدا خواهند کرد .


کپي محتوا

در الگوريتم پاندا گوگل وب سايت هايي که صفحات مشابه دارند را مجازات مي کند ، اما در طراحي ريسپانسيو گوگل محتواي شما را کپي شده فرض نمي کند.
در طراحي ريسپانسيو نسخه هاي متفاوت از محتوا توليد نمي شود بلکه يک نسخه را به روش هاي مختلف به کاربران نمايش مي دهد.

در صورتي که تيم بهينه سازي و طراحي با يکديگر تعامل و همکاري داشته باشند نتيجه حاصل آن سايتي مناسب کاربران و خزنده هاي گوگل خواهد بود.


طراحي سايت رسپانسيو از روش هاي ذيل باعث بهبود سئو سايت ميشود :

• گوگل عاشق رسپانسيو و واکنش گرا بودن است!
• افزايش تعامل بيننده
• لينک سازي بهتر
• کاهش نرخ پرش (bounce rate)
• رنکينگ بهتر در جستجو از طريق موبايل
• خودداري از دوگانگي و تکرار محتوا در وب
• صفحات با سرعت لود بالاتر




1397/04/16
Bookmark and Share   شماره خبر :245 تعداد بازدید :39

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload