OK

 

پلاگين هاي ضروري براي وردپرس
۵ دسته از پلاگين هاي ضروري براي وردپرس
در اين مقاله چند پلاگين پر طرفدار با کاربردهاي مختلف براي وردپرس معرفي مي شود ولي بايد بدانيد که در هر کدام از اين موضوعات چندين پلاگين وجود دارد که ميتوانيد با نصب کردن و تست کردن آنها خودتان بهترين انتخاب را با توجه به نيازتان داشته باشيد. تنها نکته اي که قبل از نصب کردن يک پلاگين بايد به آن دقت کنيد منبع انتشار آن است. تا حد ممکن پلاگين ها را از مخزن اصلي خود وردپرس دانلود کنيد و قبل از نصب به تعداد نصب هاي فعال آن و نظرات ساير کاربران دقت کنيد. اين نظرات ميتواند راهنمايي خوبي براي شما باشد که بفهميد آن پلاگين تا چه ميزان براي شما کارآيي دارد.

پشتيبان گيري از اطلاعات

تصور کنيد زمان زيادي  است که مشغول نوشتن مطالب در وبلاگ‌تان هستيد. بعد از آن تصور کنيد که هاستينگ شما تجربه کرش ها و مشکلات طولاني مدت را دارد. تمام کارهايي که به سختي انجام داده‌ايد ، از بين مي‌روند. با وجود آنکه اغلب سرويس هاي هاستينگ مي‌گويند که پشتيبان گيري بخشي از کارهايي است که انجام مي‌دهند اما شما نبايد به آن ها متکي باشيد. شما بايد اينگونه فکر کنيد که به عنوان يک صاحب وبسايت مسئوليت آن را داريد از وبسايت خود پشتيبان گيري کنيد ، مخصوصا از بانک اطلاعاتي. در اينجا چندين پلاگين وجود دارند که در اين زمينه به شما کمک خواهند کرد: Backup Buddy – اين افزونه يک افزونه تجاري و حرفه‌اي است. هزينه‌ي اين افزونه به صورت سالانه ۸۰ دلار است و قابليت استفاده در دو وبسايت جداگانه را دارد. با وجود داشتن امکاناتي چون پشتيبان گيري زمان بندي شده و ارسال فايل هاي پشتيباني به سرويس هاي ذخيره ابري معروف، هزينه آن نبايد آنقدر اهميت داشته باشد. در اين افزونه دو حالت کلي پشتيبان گيري وجود دارد که يکي پشتيبان گيري از بانک اطلاعاتي است (بدين منظور تمام پست‌ها، برگه‌ها، کامنت‌ها، تنظيمات و… نگه داري مي‌شوند) و ديگر پشتيبان گيري از کل وبسايت (جداي از موارد بالا از پوسته‌ها، افزونه‌ها و … نيز پشتيبان تهيه مي‌کند).
ساير پلاگين هاي پشتيبان گيري از اطلاعات: BackUpWordPress و VaultPress

افزايش امنيت سايت

وردپرس يکي از محبوب ترين سيستم هاي مديريت محتوي است و به دليل اينکه ميليونها سايت روي اين پلتفورم ايجاد شده , هکرهاي زيادي هم به دنبال نفوذ به سايتهاي وردپرسي هستند.حتي نرم افزارهاي بسياري توسط هکرها ايجاد شده اند که در اينترنت به دنبال سايتهاي وردپرسي که داراي ضعف هاي امنيتي هستند ميگردند.
براي مقابله با هکرهاي و تهديدات امنيتي پلاگين هاي فراواني ارائه شده که از محبوب ترين آنها ميتوان به Wordfence Security اشاره کرد. اين پلاگين هم به صورت رايگان قابل استفاده است و فقط براي فعال کردن بعضي از قابليت هاي حرفه اي نسخه تجاري آن را خريداري کنيد.
فايروال داخلي اين پلاگين به راحتي حملات را دفع ميکند و آي پي هاي مشکوک را مسدود ميکند.
ساير پلاگين هاي امنيتي وردپرس : iThemes Security (formerly Better WP Security), Login LockDown

قرار دادن قابليت ارتباط در وبسايت

يکي از نيازهاي پايه‌اي هر وبسايتي قرار دادن فرم تماس و يا فرم هاي ديگر در وبسايت است. اين
 موضوع بسيار عمومي و فراگير شده اما با اين وجود اهميت خود را از دست نداده است. با وجود آنکه تعداد افزونه هايي که چنين کاري را انجام مي‌دهند بسيار زياد هستند اما شما تنها به يک مورد از آن‌ها نياز داريد که کار با آن آسان باشد و همزمان ويژگي هاي خوبي نيز در خود داشته باشدGravity Forms – اين افزونه يکي از پرفروش ترين افزونه هاي تجاري وردپرس در اين زمينه است. در اين افزونه همه کارها به سادگي انجام مي شوند و هر فردي به راحتي مي تواند مطابق با نيازش فرم‌هايش را بسازد. اما اين افزونه چيزهاي بسيار بيشتري نيز هست. اگر نگاه کامل‌تر و دقيق‌تري به افزونه بکنيد متوجه مي شويد که با آن مي‌توانيد مطابق با کنش هاي کاربر ورودي‌هايي را قرار داده و يا مخفي کنيد، از درگاه اينترنتي پي‌پال بهره ببريد، به صورت خودکار کاربران را در ليست MailChimp وبسايت به اشتراک درآوريد و … . اين افزونه همچنين از قابليت top-notch نيز بهره مي‌برد.
ساير پلاگين هاي قرار دادن قابليت ارتباط در وبسايت : Contact Form ۷ و Fast Secure Contact Form

اشتراک گذاري مطالب

امروزه تمامي افراد از شبکه هاي اجتماعي مختلف استفاده مي کنند و اين يک مزيت بزرگ براي سايت ها است. زيرا مطالب توسط کاربران در شبکه هاي اجتماعي منتشر مي شوند و باعث مي شود ساير کاربران هم به سايت هدايت شوند و اين يک پتانسيل بسيار خوب براي افزايش رايگان ترافيک ورودي سايت است.
پلاگين Share Buttons by AddToAny قابليت افزودن ۱۰۰ شبکه اجتماعي را به مطالب شما دارد و کاربران شما ميتوانند به راحتي مطالب شما را منتشر کنند.اين پلاگين همچنين قابليت ويرايش دارد و مي توانيد آن را از نظر طراحي ظاهري و رنگ بندي دقيقا با طرح سايت تان هماهنگ کنيد.
ساير پلاگين هاي اشتراک گذاري مطالب : Shareaholic, Share Buttons by AddThis.

بهينه سازي سايت

بهينه سازي سايت براي موتورهاي جست و جو يا SEO به مجموعه کارهايي گفته ميشود که باعث ميشود سايت شما از ديد موتورهاي جست و جو به صورت استاندارد و محبوب شناسايي شود و در نتايج جست و جو رتبه خوبي داشته باشد.براي سئو کردن اصولي يک سايت وردپرس بايد از پلاگين هاي تخصصي اين کار استفاده کرد.
WordPress SEO پلاگين يوست Yoast را ميتوان به عنوان محبوب ترين پلاگين بهينه سازي وردپرس نام برد. تمامي امکانات اين پلاگين به صورت رايگان در دسترس است و با کمک آن ميتوان عنوان هاي مطالب , تصاوير سايت و محتوي را قبل از انتشار به صورت اصولي بهينه سازي کنيد.
اين پلاگين همچنين قابليت ساخت نقشه سايت Sitemap را براي ثبت در موتورهاي جست جو دارد.يکي از قابليت هاي مهم اين پلاگين اين است که به مطالب شما رتبه ميدهد و با توضيحات لازم به شما نشان مي دهد که کدام بخشهاي متن از نظر سئويي مشکل دارند و چطور بايد اصلاح شوند.



1397/04/19
Bookmark and Share   شماره خبر :251 تعداد بازدید :125

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload