OK

 

لينک نرم افزار Algorithmia
نرم افزار ويرايش تصاوير قديمي
با Algorithmia آشنا شويد؛ ابزاري که تصاوير سياه و سفيد شما را رنگ آميزي مي کند.

اگر بخواهيد که يک عکس سياه و سفيد قديمي را رنگي کنيد، معمولا براي اين کار بايد به دنبال فردي مسلط به نرم افزار فتوشاپ بگرديد. متخصص انجام اين کار بايد به دقت و وسواس ريزترين جزئيات تصوير را رنگ آميزي کند، رنگ هاي عکس اصلي در زمان گرفته شدن را حدس زده و ساعت ها براي رسيدن به ترکيب رنگي اي نزديک به آن وقت بگذارد.

اما زندگي در عصر تکنولوژي انجام بسياري از کارهاي مشقت بار گذشته را ساده کرده. به تازگي يک الگوريتم کامپيوتري و رايگان به اينترنت پاي گذاشته که مي تواند تنها در چند ثانيه عکس هاي سياه و سفيد شما را رنگ آميزي کند، نرم افزاري تحت وب به نام Algorithmia Colorize Photos.

خالقان اين محصول نرم افزاري مي گويند که Colorize Photos از يک الگوريتم يادگيري ماشيني براي رنگ آميزي عکس ها بهره مي گيرد، اما جزئيات بيشتري در مورد نحوه دقيق انجام اين کار در اختيار رسانه ها و مردم قرار نداده اند.

به نظر مي رسد که اين ابزار زماني بهترين عملکرد خود را به نمايش مي گذارد که بتواند در کادر هر عکس اشياء را از آسمان و آدم ها و سوژه هاي ديگر به درستي تفکيک کند. به عنوان مثال تصوير زير را ببينيد:



rrl_3354

وقتي که آن را به Algorithmia مي دهيد، نتيجه به صورت زير خواهد بود:

4e64cf9919ba8624d213060abff18de3_rrl_3354

به نظر مي رسد که مبناي کار اين ابزار استفاده از ترکيب هاي رنگي آبي و قهوه اي و ايجاد بالانس ميان آن ها باشد. اگر اين کار به درستي انجام بگيرد، مطمئنا از ديدن نتايج شگفت زده مي شويد.

مثلا تصوير پايين را مي توانيم يکي از نمونه هاي موفق رنگ آميزي با اين ابزار بدانيم:

e
51839b1f5cd6bff964a206620103433f_e

البته گاهي اوقات نتايج رنگ آميزي Algorithmia چندان مطلوب نيستند. به تصوير زير نگاه کنيد:

ab0f2e5295f28cb4154c01e7c3d87822_ixhaldl

همانطور که مي بينيد، ايجاد بالانس ميان رنگ هاي قهوه اي  آبي در عکس به درستي صورت نگرفته که اين مسئله احتمالا به شلوغي کادر و مشکل بودن تفکيک اشياء براي ابزار Algorithmia باز مي گردد.

با اين حال اگر آرشيوي از عکس هاي سياه و سفيد قديمي داشته و مي خواهيد به آن ها کمي رنگ و لعاب بدهيد، مي توانيد با مراجعه به اين لينک خودتان ابزار Algorithmia را امتحان کنيد.


منبع : ديجياتو



1395/04/30
Bookmark and Share   شماره خبر :180 تعداد بازدید :911

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload