OK

 

CIW
CIW چيست؟
امروزه علم طراحي و مديريت وب سايت‌ها جز يکي از پايه‌هاي اصلي رشته کامپيوتر به حساب مي‌آيد. طراحي سايت‌ هاي بزرگ از طراحي يک نرم افزار هم مي‌تواند مشکل‌تر باشد به اين دليل که در برنامه نويسي وب، بايد در مورد طراحي گرافيکي ‌سايت‌ ها هم اطلاعاتي داشته باشيد. بعد از طراحي و آماده‌سازي وب سايت، شما بايد در زمينه طراحي و مديريت سرورها و شبکه‌ها هم اطلاعاتي کسب کنيد تا بتوانيد سايت خود را مديريت نماييد. در زمينه مباحث طراحي وب کتاب‌ها و مدارک زيادي وجود دارد. در بين اين مجموعه‌هاي آموزشي سري مدارک CIW کامل‌ترين و قوي‌ترين مجموعه را فراهم کرده که در اين مطلب بيشتر در مورد اين موسسه و مدارک آن صحبت خواهيم کرد.

کلمه CIW مخفف Certified Internet Web است که نام گروهي از طراحان وب بوده که در دهه 1990 اين موسسه را تاسيس کردند و به سرعت جايگاه خود را ميان شرکت‌هاي بزرگ پيدا کردند. استقبال از اين مدارک به گونه‌اي بوده که اين موسسه تا سال 1997 حدود 145000 مدرک را به دانشجويان خود داده است.

در ابتدا پايه کار اين گروه بر اين اصل بنا شده بود که هيچ برنامه خاصي را آموزش نمي‌دادند چون با اين کار خود را فقط به يک محصول منحصر مي‌کردند. اما اکنون دوره‌هاي نحوه مديريت وب، زبان‌هاي برنامه نويسي تحت وب و نحوه مديريت سرور در حال برگزاري است. در حال حاضر شرکت‌هاي IBM ، Novell ، HP و Intel با اين موسسه همکاري مي‌کنند و براي استخدام در اين شرکت‌ها مدرک موسسهCIW  را نياز داريد.
در اين سيستم آموزشي شما ابتدا بايد يک سري مباني شبکه و ساختار وب را بگذرانيد تا بتوانيد گرايش خود را انتخاب کنيد. با قبول شدن در آزمون مباني به شما مدرک CIW Associate اعطا مي‌شود که در مرحله بعد  شما گرايش مورد علاقه خود را انتخاب مي‌کنيد و دوره‌هاي مربوط به هر کدام را مي‌گذرانيد تا در پايان به شما مدرک CIW Master داده شود که بالاترين سطح مدرک اين موسسه است. در زير نمودار دوره‌ها و گرايش‌هاي اين موسسه آمده است.
همان طور که در نمودار روبرو مشاهده مي‌کنيد مدرک CIW Master داراي 4 گرايش است که در ادامه درباره هر کدام بحث خواهيم کرد اما قبل از آن اين نکته لازم به ذکر است که زماني که شما مدرک CIW Associate را داريد با قبول شدن در هر يک از دوره‌ها به شما مدرک CIW Professional اعطا مي‌شود. به طور مثال در گرايش design شما در صورت قبولي در آزمون site design، مدرک professional آن دوره را دريافت خواهيد کرد.

گرايش‌هاي مدرک CIW Master عبارت‌اند از:

Designer: در اين گرايش دانشجو ابتدا دوره‌ طراحي سايت مي‌گذراند که در آن روش طراحي سايت با برنامه‌هاي Flash و Dreamweaver و بعد از آن مباني پايه scripting language را فرا مي‌گيرد. اين گرايش داراي 2 آزمون است.

Administrator: در اين گرايش دانشجو با نحوه مديريت سرورها و بعد از آن با ساختار شبکه‌هاي بزرگ و در آخر با نحوه ايجاد امنيت براي شبکه و سايت آشنا مي‌شود. اين گرايش 3 آزمون دارد.

Web Site Manager: در اين دوره دانشجو هم يک دوره طراحي سايت مي‌خواند و هم يک دوره مديريت سرور و در پايان در يک دوره با زبان‌هاي برنامه نويسي تحت وب آشنا مي‌شود. اين دوره 4 آزمون دارد که هر کدام از دوره‌هاي site designer و server administrator يک آزمون و دوره web language دو آزمون دارد.

Enterprise Developer: اين مدرک که کامل‌ترين مدرک CIW است از 4 دوره تشکيل شده است. در ابتدا دانشجو با مباني زبان‌هاي برنامه‌نويسي تحت وب آشنا مي‌شود و در ادامه يک دوره طراحي نرم افزار مي‌خواند و بعد يک دوره کامل زبان JAVA را آموزش مي‌بيند و در پايان با پايگاه داده‌ها و شبکه‌هاي بزرگ بيشتر آشنا مي‌شود. اين دوره 6 آزمون دارد که دوره web language دو آزمون و بقيه دوره‌ها هر کدام يک آزمون دارند.

در پايان اين نکته قابل ذکر است که اين مدارک دقيقا مانند مدارک سيسکو به صورت غير حضوري آزمون گرفته مي‌شود و براي آزمون دادن بايد در يکي از دو مرکز آزمون VUE و يا Prometric ثبت نام کنيد.




منبع : تبيان
 



1397/05/03
Bookmark and Share   شماره خبر :285 تعداد بازدید :2834

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload