OK

 

انتخاب لوگوي شرکت
۵ تغيير لوگوي موفق در دنياي برندها
تغيير لوگوي کمپاني‌هايي که به برند تبديل شده‌اند، هميشه يک ريسک به حساب آمده و براي آنها نمونه‌هاي موفق و ناموفق بسياري وجود دارد. اکثر کمپاني‌هايي که تغيير لوگوي خود را به صورت رسمي اعلام مي‌کنند، هميشه به اين فکر هستند که لوگوي جديد آنها نقدهاي بسيار خوبي دريافت مي‌کند. در اين مطلب به معرفي ۵ کمپاني مي‌پردازيم که تغيير لوگوي آنها موفقيت‌آميز بوده و هم از سوي طرفداران و هم از سوي منتقدان، مورد ستايش قرار گرفته‌اند:



۱) PayPal

PayPal يک سرويس پرداخت آنلاين است که پس از ۱۴ سال از شروع فعاليتش، در سال ۲۰۱۴ تصميم گرفت که لوگوي جديدي براي خود طراحي کند. اين لوگو پس از رونمايي، به شدت نظر منتقدارن زمينه طراحي را به خود جلب کرد. از سمتي کاملا با کمپين تبليغاتي جديد PayPal همخواني داشت؛ زيرا اين کمپين که “مردم اقتصاد را مي‌سازند” نام داشت و سعي داشت چهره‌اي جديد از اقتصاد و همچنين برند PayPal، نشان دهد. مخاطبان PayPal، به لوگوي جديد اين شرکت القابي چون تازه و مدرن را نسبت دادند.

paypal_2014_logo

۲) McDonald’s

همه نام اين کمپاني را شنيده‌اند و مي‌دانند که به خاطر قيمت مناسب و کيفيت نسبتا خوب همبرگرهايش مشهور شده‌است. همه چيز براي مک‌دونالدز خوب پيش مي‌رفت تا اينکه کم کم در دو دهه اخير، در بين مردم نظرهاي نه چندان خوبي درباره سلامت محصولاتشان شکل گرفت. اين بازخوردها باعث شد که مک‌دونالدز تغييراتي در محصولات خود ايجاد کند و بيشتر به سالم بودن محصولاتش اهميت دهد. اما به نظر بازاريابان مک‌دونالدز، نياز به يک تغيير بزرگ بود. به همين دليل اين کمپاني رنگ پس‌زمينه لوگوي خود را به سبز تغيير داد تا حس سلامت را در لوگوي خود هم، به مخاطبانش انتقال دهد. اين تغيير هوشمندانه، با نقدهاي بسيار خوبي مواجه شد و باعث شد که مردم هم سريعا عوض شدن رويکرد مک‌دونالدز را باور کنند. جالب اينجاست که اخيرا لوگوي اين کمپاني با پس‌زمينه سفيد نمايش داده مي‌شود.

Mcdonalds-red-to-green

۳) airbnb

اين وب‌سايت که براي  اجاره آپارتمان و اتاق بوجود آمده‌است، در سال ۲۰۰۸ که کار خود را آغاز کرده بود، به خاطر ايده جالبش توانست به شهرت برسد. لوگوي اوليه اين کسب‌وکار واقعا ساده و غير حرفه‌اي طراحي شده بود؛ در صورتي که لوگوي جديد آن، يک لوگوي کاملا حساب‌شده است. اين لوگوي جديد به شدت در فضاي شبکه‌هاي اجتماعي مورد توجه قرار گرفته و باعث شد که بيش از گذشته، افراد به Brand Image اين شرکت علاقه نشان دهند. زيرا مشخصا به يک هويت جديد و بسيار قدرتمند رسيده بود.

airbnb_logo-before-n-after

۴) Microsoft

دو دهه بود که مايکروسافت هيج تلاشي براي برندينگ خود نمي‌کرد و به همين دليل جا داشت که يک تغيير اساسي، ولي موفقيت آميز براي خود رقم بزند. تغيير لوگوي اين غول نرم‌افزار، دقيقا با عرضه تبلت Surface همزمان بود و تحليل‌گران معتقد بودند که مايکروسافت با اين لوگو و محصولات تازه خود، مسير جديدي را آغاز کرده‌است. همان طور که انتظار مي‌رفت، تغيير لوگوي مايکروسافت مورد ستايش کاربرانش قرار گرفت و توانست به سرعت جاي لوگوي قبلي را بگيرد.

microsoft-logo-old-vs-new

۵) CocaCola

اگر کمپين‌هاي تبليغاتي کوکاکولا را دنبال کرده باشيد، حتما نام کمپين Share a Coke به گوشتان خورده‌است. اين کمپين که به صورت آنلاين و آفلاين بود، از اين چالش خلق شد که بازاريابان کوکاکولا مي‌خواستند که مردم باري ديگر کنار استندهاي کوکاکولا ايستاده و دنبال شيشه خودشان بگردند. پروسه آن به اين صورت بود که روي تعداد انبوهي از شيشه‌هاي کوکا، نام‌هاي مرسوم را به جاي لوگوي کوکاکولا قرار دادند تا مخاطب حس کند که به او ارزش بسيار زيادي داده شده است؛ زيرا در هر صورت نام او جاي برند قرار گرفته است.

اين تغيير برند به يکي از اتفاقات بزرگ تاريخ بازاريابي و برندينگ تبديل شد و همه اين حرکت جسورانه کوکاکولا را تحسين کردند.

Coke-Personal-560

به نظر شما کدام تغيير لوگو بسيار چمشگير و موفق بوده؟

منبع: بلاگ‌اَد




1395/07/17
Bookmark and Share   شماره خبر :210 تعداد بازدید :1609

درج نظرات اخبار

نویسنده *  
نظر *  
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload