OK

 

افزايش بازديد سايت
۶ مورد که روي ترافيک وب‌سايت شما تاثير چمشگيري دارند
اگر شما يک نمايش‌دهنده تبليغات هستيد، راه‌ها و کانال‌هاي مختلفي براي افزايش ترافيک وب‌سايت و همچنين افزايش بازديد از آن وجود دارد، که من در ارائه خودم در هشتمين جشنوراه وب ايران ذکر کردم و حال مي‌خواهم آنها را در قالب يک مقاله بيان کنم:


سئو

يکي از موضوعات بسيار مهم در افزايش بازديد وب‌سايت‌ها، بحث سئو و بهينه سازي سايت (Search Engine Optimization) است. ما سايت هاي زيادي را مي‌شناسيم که محتواي مناسب و با کيفيتي توليد مي‌کنند، اما در نتايج جستجو هيچ اثري از آنها ديده نمي‌شود. از طرفي وبسايت‌هايي را هم مي‌شناسيم که محتواي زرد توليد مي‌کنند، ولي از نتايج خوبي برخوردارند. سئو تنها کانالي هست که شما مي‌توانيد بدون هيچگونه هزينه، ترافيک بشدت زياد و با کيفيت روي وب‌سايت خود ايجاد کنيد.

توجه داشته باشيد، زماني که قصد کار کردن روي اين کانال را داريد، به فکر دور زدن روش‌هايي که گوگل اعلام کرده نباشيد و تمرکز خودتان را روي سئو وب‌سايت و کيفيت محتواي‌تان قرار بدهيد.

 

ايميل روزانه

حتي از بي‌حوصلگي و کمبود وقت کاربران هم استفاده کنيد. خيلي از افراد هستند که به وبسايت شما سر ميزنن ولي به دليل کمبود وقت و يا حتي بي‌حوصلگي شايد ديگه به وبسايت شما برنگردند. شما مي‌توانيد با استفاده از روش هاي مختلف ايميل، اين کاربران را بگيريد و خوراک خبريشان را بصورت روزانه داخل inbox ايميل آنها تحويل بدهيد. به اين شکل هم کاربر به محتواي مورد نظر خود مي‌رسد و هم شما با قرار دادن يک  call to action مي‌توانيد کاربر را روي وب‌سايت خود برگردانيد.

 

شبکه هاي اجتماعي

دوست داشتني‌ترين کانال مي‌تواند حساب‌هاي کاربري شما در شبکه‌هاي اجتماعي مختلف باشد. فرض کنيد که پست شما در ميان پست‌هاي دوستان يک فرد ديده شود، همين باعث مي‌شود که يک حس اعتماد بين شما و آن کاربر بوجود آيد. همين مورد مي‌تواند براي کانال تلگرام شما بوجود آيد و از اين طريق ترافيک بسيار خوبي را روي وبسايت شما ايجاد شود. اين کانال را از دست ندهيد.

توليد محتواي با ارزش

اينکه وب‌سايت شما در چه زمينه‌اي فعاليت مي‌کند، در واقع بستگي به محتوايي که شما توليد مي‌کنيد دارد. پس اگر محتواي شما در زمينه‌اي تخصصي باشد، قطعا مي‌تواند در درآمد شما تاثير مثبت ايجاد کند. توليد محتواي تخصصي به شما اين امکان را مي‌دهد که بعد از مدتي مرجع اون بخش شده و ترافيک مفيدي براي شما ايجاد شود. نکته مهم‌تر اين است که اگر کاربري به وب‌سايت شما وارد شود و مطلب تخصصي بخواند و اين حس در او ايجاد شود که از وب‌سايت شما چيزي ياد گرفته، مطمئن باشيد که دوباره به وبسايت شما برمي‌گردد و کاربر ثابت شما خواهدشد.

 

طراحي کاربردي

يکي از موثرترين عوامل جذب ترافيک مطمئنن مي‌تواند طراحي با کيفيت باشد. به نظر من اولين برخورد کاربر با وب‌سايت شما زماني است که طراحي وب‌سايت رو مي‌بيند. فارغ از محتواي خوب اگر طراحي شما کاربردي باشد و کاربر بتواند با آن ارتباط برقرار کند باعث مي‌شود اتفاق‌هاي خوبي براي شما بيافتد.

کاربر وارد وب‌سايت مي‌شود، ارتباط برقرار مي‌شود؛ در وهله اول باعث مي‌شود bounce rate (نرخ پرش کاربر) کاهش پيدا کند. وقتي اين اتفاق بيافتد time on site (زمان ماندن کاربر روي وب‌سايت) بالا مي‌رود که بعد از اين page view (بازديد صفحه) شما افزايش پيدا مي‌کند و در نهايت نتايج شما در جستجو بهتر و بهتر مي‌شود و شما ترافيک بيشتري را روي وبسايت‌تون خواهيد داشت.

 

واکنشگرا بودن سايت

همه ما اين روزا از گوشي‌هاي هوشمند استفاده مي‌کنيم و از نقشي که اين گوشي‌ها در زندگيمان دارند باخبريم. به گزارش سايت‌هاي مختلف حدودا ۶۰ درصد از ترافيک روزانه آنها از طريق نسخه واکنش‌گراي سايت هستند. اين يک نوع هشدار است براي سايت‌هايي که نسحه واکنشگرا ندارند و تعداد زيادي از ترافيک روزانه خود را از دست مي‌دهند.

در ارائه مواردي بيشتري گفته شد که ترجيح مي‌دهم در پست‌هاي بعدي بيشتر درباره آنها بگويم. محتواي زيادي طولاني هم چندان خوب نيست .



1395/06/27
Bookmark and Share   شماره خبر :204 تعداد بازدید :3979

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload