OK

 

سرويس دهنده IIS چيست وچه کارايي دارد؟
سرويس دهنده IIS چيست وچه کارايي دارد؟
سرويس دهنده IIS چيست وچه کارايي دارد؟
استفاده از شبکه هاي کامپيوتري از چندين سال قبل رايج و در ساليان اخير روندي تصاعدي پيدا کرده است .اکثر شبکه هاي پياده سازي شده در کشور  مبتني برسيستم عامل شبکه اي  ويندوز مي باشند .  شبکه هاي کامپيوتري، بستر و زير ساخت مناسب براي سازمان ها و موسسات را در رابطه با تکنولوژي اطلاعات فراهم مي نمايد . امروزه  اطلاعات  داراي ارزش خاص خود بوده و تمامي ارائه دهندگان اطلاعات با استفاده از شبکه هاي کامپيوتري زير ساخت لازم را براي عرضه اطلاعات  بدست آورده اند . عرضه اطلاعات  توسط سازمان ها و موسسات مي تواند بصورت محلي ويا  جهاني  باشد. با توجه به جايگاه والاي اطلاعات از يکطرف و نقش شبکه هاي کامپيوتري ( اينترانت و يا اينترنت )  از طرف ديگر ، لازم است به مقوله امنيت در شبکه هاي کامپيوتري توجه جدي شده و هر سازمان با تدوين يک سياست امنيتي مناسب ، اقدام به پياده سازي  سيستم امنيتي نمايد . مقوله تکنولوژي اطلاعات به همان اندازه که جذاب و موثر است ، در صورت عدم رعايت اصول اوليه  به همان ميزان و يا شايد بيشتر ، نگران کننده و مسئله آفرين خواهد بود . بدون ترديد امنيت در شبکه هاي کامپيوتري ، يکي از نگراني هاي  بسيار مهم در رابطه با تکنولوژي اطلاعات بوده   که متاسفانه کمتر به آن  بصورت علمي پرداخته شده است . در صورتيکه داراي اطلاعاتي  با ارزش بوده  و قصد ارائه آنان  را بموقع  و در سريعترين زمان ممکن  داشته باشيم ،  همواره مي بايست به مقوله امنيت، نگرشي عميق  داشته و با يک فرآيند  مستمر آن را دنبال نمود .
اغلب سازمان هاي دولتي و خصوصي در کشور، داراي وب سايت اختصاصي  خود در اينترنت مي باشند . سازمان ها و موسسات براي ارائه وب سايت ، يا خود امکانات مربوطه را فراهم نموده و با نصب تجهيزات سخت افزاري و تهيه پهناي باند لازم،  اقدام به عرضه سايت خود در اينترنت نموده و يا از امکانات مربوط به شرکت هاي ارائه دهنده خدمات ميزباني استفاده مي نمايند . وجه اشتراک دو سناريوي فوق و يا ساير سناريوهاي ديگر، استفاده از يک سرويس دهنده وب است  . بدون ترديد سرويس دهنده وب يکي از مهمترين نرم افزارهاي موجود در دنياي اينترنت محسوب مي گردد . کاربراني که به سايت يک سازمان و يا موسسه متصل  و درخواست اطلاعاتي را  مي نمايند ، خواسته  آنان در نهايت در اختيار سرويس دهنده وب  گذاشته مي شود . سرويس دهنده وب،  اولين نقطه ورود اطلاعات  و آخرين نقطه خروج اطلاعات از يک سايت  است . بديهي است نصب و پيکربندي مناسب چنين نرم افزار مهمي ، بسيار حائز اهميت بوده  و تدابيرامنيتي خاصي را طلب مي نمايد .در ادامه  به بررسي  نحوه پيکربندي سرويس دهنده وب IIS در شبکه هاي مبتني بر ويندوز با تمرکز بر مسائل امنيتي ، خواهيم پرداخت .

IIS)Internet Information services) ، يکي از سرويس دهندگان وب است  که از آن براي براي نشر و توزيع سريع محتويات مبتني بر وب ، براي مرورگرهاي استاندارد استفاده مي شود . نسخه پنج IIS ، صرفا" براي سيستم هاي  مبتني بر ويندوز 2000 قابل استفاده است . نسخه هاي ويندوز 2000  Server و Advanced server  بمنظور نصب IIS  ، مناسب و بهينه مي باشند . نسخه پنج براي  استفاده در نسخه هاي قديمي ويندوز طراحي  نشده است . امکان نصب IIS نسخه پنج ،  بهمراه ويندوز Professional نيز وجود داشته  ولي برخي از امکانات آن نظير : ميزبان نمودن چندين وب سايت ،  اتصال به يک بانک اطلاعاتي ODBC و يا محدوديت در دستيابي از طريق IP   در آن لحاظ نشده است .


منبع : شرکت بهپردازان


1394/11/01
Bookmark and Share   شماره خبر :11 تعداد بازدید :162

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload