OK

 

افزايش بازديد کننده
بازار داغ خريد و فروش کاربر ، فالوئر و عضو!
اگر زماني تصور عمومي از تجارت مجازي، خريد وفروش هاي آنلاين بود، اين مفهوم با فراگير شدن شبکه‌هاي ارتباطي در گوشي هاي هوشمند شکل ديگري به خود گرفته است.


بر خلاف فروشگاه‌هاي اينترنتي که در آنجا کالاها خريد و فروش مي‌شدند، در تجارت هاي الکترونيکي جديد، اين بازديد کننده‌ها هستند که مبناي ارزشگذاري و اعتبار يک کانال مجازي قرار مي‌گيرند. به عبارت ديگر خريد کالا حالا به خريد بازديدکننده تبديل شده است. واقعه بديعي که تحت عنوان معاملات ممبر(member) از آن ياد مي‌شود.
«بازار خريد و فروش ممبر(member) در ايران داغ شده است. کافي است يک کانال تلگرامي راه‌اندازي کنيد تا پيشنهادات متعددي از سوي فروشندگان «ممبر» و «بازديد» سرازير صفحه خصوصي ادمين شود.»

بر اساس اين گزارش اين کسب و کار براي بسياري درآمدهاي هنگفت را رقم زده است. بسياري از کساني که از آنها تحت عنوان دلال «ممبر» و «بازديد» ياد مي‌شود، دست به تبليغات مستقيم براي ادمين هاي کانال‌ها مي‌زنند و همچنين سايت هايي را در اينترنت ايجاد کرده‌اند. هر چه تعداد اعضاي يک سايت و تعداد بازديد پست هاي آن بيشتر باشد، تعرفه آگهي در اين کانال‌ها بالاتر خواهد رفت.

در حال حاضر کانال‌هايي که اعضايي بيش از ۳۰۰ هزار نفر دارند، تعرفه هاي بالايي را براي آگهي ساير کانال‌ها و سايت‌ها طلب مي‌کنند. در اين ميان اما برخي به خريد و فروش اعضا، به صورت واقعي و غير واقعي بسنده کرده‌اند و بازاري را در حاشيه فعاليت اصلي کانال هاي تلگرامي و صفحات اينستاگرم به راه‌انداخته‌اند.

قيمت بر اساس تعداد اعضا
بنا بر گزارش اين خبرگزاري تعرفه‌ها در اين بازار مجازي بسيار متفاوت است. نرخ‌ها تنها به کيفيت خدمات ارائه شده باز نمي‌گردد چرا که فعالان اين بازار از تعرفه مشخصي پيروي نمي‌کنند. بسته هاي متعددي از سوي فروشندگان «عضو» و تضمين‌کنندگان «بازديد» معرفي مي‌شود که قيمت‌هايي متعدد را داراست. يکي از فعالان اين بازار در اين رابطه مدعي است:« اگر بسته ۲۰۰ نفري افزايش اعضا در تلگرام را خريد کنيد بايد ۱۰ هزار تومان پرداخت کنيد.»

او با تاکيد بر اينکه تمام اعضايي که به کانال يا گروه هاي تلگرامي خريدار منتقل مي‌شوند، خارجي اند، گفت: من تضمين مي‌دهم که اگر ۱۰ هزار تومان بدهيد ۲۰۰ نفر اعضايتان بالا مي‌رود. بين يک ساعت تا ۲۴ ساعت پس از خريد اين اتفاق مي‌افتد وبعد از آن هم عددتان (اعضاي کانال) ثابت مي‌ماند. بنا بر اظهارات اين فعال تلگرامي، مدير کانال «آي دي» دست کم ۲۰۰ نفر از اعضا را مي‌تواند ببيند. اين اتفاق البته اين ترديد را در مورد اينگونه کانال‌ها ايجاد مي‌کند که امنيت اعضا از نسبت بسيار پاييني برخوردار خواهد بود.

موضوعي که دور از ذهن نيست موجب بروز برخي معضلات در اين حيطه شود. غير از اين، عدم حضور مديران هر يک از اين کانال‌ها در زمان عقد قرارداد هاي تجاري يکي از معضلاتي است که آينده اين نوع از تجارت و سوداندوزي را با ابهام مواجه مي‌سازد. اين فعال تجارت ممبر، ادعا مي‌کند:« وقتي کار اينترنتي مي‌کنيد، بايد قراردادهايتان را هم اينترنتي ببنديد. وقتي امکان انتقال پول از طريق شبکه شتاب هست، چه نيازي وجود دارد که شما من را ببينيد.»
http://mrbrute.com/wp-content/uploads/edd/2016/06/3650965134b07cb920e0e0a4f537525aa56947ae.jpg
گراني ممبرهاي ايراني
در اين ميان برخي از فعالان اين حوزه بسته‌هايي براي افزايش اعضا را پيشنهاد مي‌دادند که گران‌تر از ساير بسته‌ها بود. اگر خريداران نياز به اعضاي ايراني براي کانال خود داشته باشند، بايد هزينه بيشتري را پرداخت کنند. بر اين اساس در حالي که بسته افزايش ۱۰ هزارتايي اعضاي خارجي براي خريداران چيزي بين ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هزينه دارد، همين بسته با اعضاي ايراني بين ۹۹۰ تا يک ميليون و صد هزار تومان براي خريدار آب مي‌خورد.

اينستاگرام، شعبه دوم بازار
هر چند خريد و فروش اعضا در اينستاگرم نيز رواج دارد و در اين فضا لايک است که قيمت دارد اما شواهد نشان مي‌دهد اين بازار براي کاربران عادي چندان جذاب نيست و برخي چهره هاي مشهور و خاص دست به خريد و فروش «فالوئر» (follower)- دنبال کننده – و «لايک» (like)مي زنند. در اين ميان بالاتر بودن تعداد فالوئرهاي برخي بازيگران تلويزيوني ايراني نسبت به چهره هاي مشهور بين المللي چندان تعجب آور نيست. قيمت‌ها نيز در اين فضا پايين‌تر است.

۱۰۰ «فالوئر» اينستاگرام تنها قيمتي معادل ۴ هزار تا ۱۰ هزار تومان دارد و کساني که قصد دارند تا ۵ هزار «فالوئر» بخرند، بايد هزينه‌اي بين ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان را بپردازند. البته اين بسته‌ها تنها يک بار امکان فعال شدن ندارد و برخي مي‌توانند تا چندين بار از اين بسته‌ها را بر روي اينستاگرامشان فعال کنند. بسته هاي صد هزار تايي فالوئر نيز قيمتي در حدود يک ميليون و ۲۰۰ تا يک ميليون و پانصد هزار تومان دارد. در اين فضاي غبار آلود مشخص نيست آگهي دهندگان و بينندگان تلگرام تا چه ميزان مي‌توانند به واقعي بودن تعداد اعضا و بازديدها اطمينان کنند.





1395/03/29
Bookmark and Share   شماره خبر :161 تعداد بازدید :1661

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload