OK

 

طرح ريجستري گوشي
گوشي هاي آيفون از بازار کشور جمع آوري مي شوند.
پيشتر مطرح شده بود طرح رجيستري موبايل قرار است از مرداد ماه اجرايي شود؛ طرحي که در صورت اجراي موفق بايد بتواند جلوي قاچاق موبايل به داخل کشور را بگيرد. پس از اين خبر، سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز جزئيات بيشتري از نحوه ي احتمالي اجراي اين طرح را عنوان کرد.



در اين طرح که با مشارکت گمرک، اصناف، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و اپراتور هاي تلفن همراه به اجرا گذاشته خواهد شد، خدمات مخابراتي تمام اپراتور ها تنها به موبايل هايي ارائه خواهد شد که از مبادي رسمي و به‌ صورت قانوني وارد کشور شده و کد هاي مخصوص اين طرح را اخذ کرده باشند.

با انتشار خبر هاي مذکور، سؤالات زيادي براي کاربران موبايل به وجود آمد، از جمله ابهاماتي که در استفاده از تلفن هاي هوشمند گران قيمتي مثل «آيفون» شرکت اپل، بنا به عدم بهره مندي اين شرکت از نمايندگي رسمي در کشور و ورود آن از مبادي غير رسمي، به ذهن متبادر مي شود.

حالا مديرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاي هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با بيان اينکه کمپاني اپل تنها تا پيش از اجراي طرح رجيستري، فرصت تأسيس نمايندگي در کشور را دارد، آب پاکي را روي دست کاربران ريخته و گفته است: «ابلاغيه ي جمع‌ آوري موبايل‌ هاي اين برند براي تمام استان ها صادر شده و در صورت عدم تأسيس نمايندگي، موبايل هاي آن جمع مي‌ شوند. اگر تا روز اجراي طرح رجيستري، اين کمپاني اقدام به ثبت نمايندگي رسمي در کشور نکند قطعاً تمام گوشي‌ هاي تلفن همراه اين برند جمع‌ آوري خواهند شد و به هيچ عنوان قابليت رجيستر شدن را نخواهند داشت».

البته عباس نخعي با اشاره به در پيش رو بودن اجرايي شدن طرح رجيستري موبايل و لزوم ورود نمايندگي‌ ها به کشور اظهار کرده است: «در حال حاضر تصميم بر اين است که تنها موبايل هايي قابليت فعاليت و خريد و فروش در کشور را داشته باشند که داراي نمايندگي در کشور هستند، ولي اين امکان نيز وجود دارد که پس از اجراي اين طرح، تصميمات جديدي در اين حوزه اتخاذ شود».




1395/04/28
Bookmark and Share   شماره خبر :176 تعداد بازدید :1397

درج نظرات اخبار

نویسنده *  
نظر *  
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload