OK

 

ويپ (VOIP)
ويپ (VOIP)چيست؟
ويپ(VOIP) مخفف Voice Over Internet Protocol به معني صداي تحت شبکه است که امکان استفاده از اينترنت براي مکالمات تلفني را فراهم مي نمايد.که در واقع ويپ سيگنال هاي آنالوگ صوتي تلفن را به داده هاي ديجيتالي تبديل مي کند. VoIP همانند يک تلفن عادي عمل ميکند با اين تغيير که بجاي استفاده از خطوط شرکت هاي مخابراتي، تماس هاي تلفني را از طريق اينترنت پر سرعت به به تلفن شما انتقال مي دهد.


ويپ(VOIP) چگونه کار مي کند؟

امروزه از تلفن هاي سيمي يا PSTN استفاده مي کنيم که انتقال صدا به صورت آنالوگ مي باشد اما بستر جديدي که مي خواهيم صدا روي آن اتقال دهيم ديجيتال است در واقع صدا با سيگنال آنالوگ را دريافت کرده و به سيگنال آنالوگ تبديل مي کنيم که به آن مبدل(ADC) مي گويند و سپس آن را روي بستر IP ارسال کرده و دوباره در مقصد اين سيگنال ها رابا استفاده از مبدل، سيگنال ديجيتال را به سيگنال آنالوگ تبديل مي کنيم تا صداي ارسالي شنيده شود.








مزاياي استفاده از VOIP نسبت به PSTN 

با استفاده از VOIP شما از هر جايي که به پهناي باند مناسبي دسترسي داشته باشيد،ميتوانيد ارتباط برقرار کنيد،کاربران ميتوانند به هنگام مسافرت ATAها يا IP Phoneهايشان را همراه داشته باشند به تمامي خدماتي که تلفن خانگي ارائه مي دهد دسترسي داشته باشد.
بر خلاف سيستم هاي تلفني آنالوگ،امکان نويز و پارازيت روي خط وجود ندارد و از طرف ديگر کيفيت صدا در مسافت هاي بالا تغيير نمي کند.و همچنين به دليل استفاده از ساختار شبکه در ويپ، امکان ارتباطات بي سيم با کيفيت بالا وجود دارد.به دليل استفاده از ساختار شبکه در ويپ مي توان از طريق اينترنت از هر کجاي دنيا به سيستم تلفني ويپ متصل شد.همچنين امکان برقراري کنفرانس با استفاده از VOIP بدون در نظر گرفتن بعد مسافت کاربران.



سازگاري تلفن هاي ويپ با نرم افزارهاي ارتباط با مشتريان(CRM) 

سيستم هاي ويپ مي توانند از طريق شبکه با نرم افزار هاي ارتباط با مشتريان CRMها متصل شوند. از طريق نرم افزارهاي واسطه API ، سيستم ويپ مي تواند به پايگاه داده هر نرم افزاري متصل شود و اطلاعات مورد نظر را رد و بدل کند.



1397/02/16
Bookmark and Share   شماره خبر :241 تعداد بازدید :327

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload