OK

 

فايرفاکس مخصوص طراحان وب
فايرفاکس مخصوص طراحان وب Mozilla firefox for developer
همزمان با ده ساله شدن فايرفاکس، Mozilla از مرورگر وب مخصوص طراحان وب پرده برداري کرد. اين نسخه که Firefox Developer Edition نام گرفته، شامل ويژگي هاي منحصر بفردي است که هر طراح وبي را ذوق زده خواهد کرد.




اولين و مهم ترين تغييري که در اولين نگاه به Developer Edition جلب توجه مي کند، ظاهر با طراحي مشکي و تيره رنگ آن است که براي همخواني و هماهنگي بيشتر با ظاهر تيره ساير برنامه هاي حرفه اي مرتبط با توسعه وب است. به علاوه در طراحي رابط کاربري اين نسخه سعي شده تا در همه زمينه ها طراحي مينيمال و حداقل گرا رعايت شود تا فضاي بيشتري براي نمايش محتوا در اختيار توسعه دهنده باشد.

در اين نسخه، توسعه دهنده قادر است از داخل مرورگر به استايل هاي CSS دسترسي داشته باشد و بتواند آنها را مستقيما از درون مرورگر ويرايش کند. همچنين قابليتي با عنوان Network Monitor در اين نسخه ديده مي شود که امکان مشاهده و زير نظر گرفتن تک تک درخواست هاي ارسال شده از جانب مرورگر به سرور را فراهم مي کند.
Mozilla در اين نسخه دو قابليت جديد با عناوين Velance و WebIDE هم معرفي کرده است. Velance که سابقا Firefox Tools Adapter ناميده مي شد، به توسعه دهنده اين توانايي را مي دهد که صفحه توليد شده را در مروگرهاي مختلف روي دستگاه هاي گوناگون بررسي کند و در صورت مشاهده هر گونه مغايرت با نسخه مورد نظر نسبت به رفع آن اقدام نمايد. با اين امکان ديگر براي تست ريسپانسيو (واکنش گرا) بودن صفحه طراحي شده نياز به Resize دستي مرورگر نيست يا حتي به عنوان مثال مي توان خروجي را روي مرورگر Safari آيفون يا Chrome اندرويد تست کرد. البته موزيلا امکان پشتيباني از Firefox OS را هم در اين نسخه گنجانده تا براي رواج دادن سيستم عامل موبايل اختصاصاي اش قدمي کوچک برداشته باشد.
دومين موردي که در اين نسخه ارائه شده و بسيار قابل توجه است WebIDE ناميده مي شود. WebIDE شامل مجموعه ابزارهايي براي توليد و تست app هاي مبتني بر وب، مستقيما از درون مرورگر است که با تمرکز خاصي بر پلتفرم Firefox OS توليد شده است. اگر توسعه دهنده سابقه کار با محيط هاي IDE نظير Xcode يا VisualStudio را داشته باشد، در اين محيط کاملا احساس راحتي خواهد کرد.
اين نسخه با اينکه اول قدم جدي موزيلا براي رسيدن دوباره به شهرت و محبوبيت سابقش در دنياي مرورگرهاست، اما تيم موزيلا کاملا به اين پروژه ايمان دارند و به محبوب شدن آن در ميان دولوپرها چشم دوخته اند.

منبع : اسکريپت فارسي



1397/07/03
Bookmark and Share   شماره خبر :311 تعداد بازدید :2233

درج نظرات اخبار

نویسنده *  
نظر *  
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload