OK

 

گوگل همچنان پيشرو در رابط کاربري!
امکانات تحت وب گوگل که شما را از مايکروسافت بي نياز مي کند!
گوگل با استفاده از مهندسي توليد نرم افزارهاي ابري پروژه بزرگي را راه اندازي کرده است که امکاناتي مشابه Word , Excel , PowerPoint و جالب تر از همه فرم ساز بسيار پيشرفته را در فضاي ابري در اختيار شما قرار مي دهد.
ديري نمي گذرد که دنياي کامپيوتر مفهوم خارق العاده اي به نام "ابر" را به خود مي بيند.

فضاي ابري،بستر ابري،نرم افزار هاي تحت فضاي ابري و .. تنها گوشه اي از اين خدمات است.

شرکت گوگل در اقدامي اقدام به راه اندازي چهار وب اپليکيشن کرده است که امکاناتي مشابه آنچه در نرم افزار Office شرکت مايکروسافت وجود دارد را پياده سازي کند.

اين چهار سريس تحت وب شامل Docs مشابه آنچه در Word است ،Sheets مشابه امکانات Excel ،Slides مشابه نرم افزار PowerPoint و امکان بسيار ارزشمند به نام Google Form که در حقيقت يک فرم ساز پيشرفته مي باشد.

نکته قابل توجه اينجاست که با داشتن يک حساب کاربري شما مي توانيد پرونده هايتان را در هر پلتفرمي مشاهده و ويرايش کنيد که اين مهم با فناوري ابري در دسترس است.

امکانات جالب و کاربر پسندي مانند قالب هاي پيش فرض (template) موجود در اين نرم افزار ها مانند فرم هاي رزومه ،قالب هاي متني رسمي و يا دوستانه و قالب نمايش اسلايد ها در محيط پرزنت دانشگاهي ، شرکتي و ..باعث شده سيلي از فعاليت ها که تا قبل از اين نياز به باز کردن برنامه هاي حجيم داشت به نصب يک مرورگر و چند پيش نياز و پس نياز ختم شود.


در واقع اساس ساخت لپ تاپ هايي به نام Chrome Book نيز همين است که در آن محيط سيستم عامل با گسترش بستر Unix به شما امکانات خوبي در اتصال به اينترنت و استفاده از تمامي نرم افزار ها تحت مرورگر را مي دهد.

در واقع بدون اتصال به اينترنت اين پلتفرم کارايي چنداني ندارد که اين نکته اهميت و جايگاه رايانش ابري را بر همگان مشخص مي کند.


صفحه گوگل Docs

کپي برداري تنها با ذکر منبع مجاز مي باشد.

از اين که از فرهنگ حق نشر پشتيباني مي کنيد به شما افتخار مي کنيم.


 با تشکر - آذران وب




1394/12/01
Bookmark and Share   شماره خبر :60 تعداد بازدید :262

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload