OK

 

آشنايي با مهم‌ترين الگوريتم‌هاي گوگل
الگوريتم جست و جوي گوگل
هرساله گوگل الگوريتم‌هاي جستجوي خود را تغيير مي‌دهد. هرچند بسياري از اين تغييرات کوچک هستند اما تغييراتي در الگوريتم‌هاي اصلي مانند پاندا و پنگوئن و غيره خواهد داشت که تأثير بسيار زيادي روي نتايج جستجوها خواهد داشت. شناخت الگوريتم هاي گوگل، شما را در جهت بهبود سئو سايت کمک خواهد کرد. گوگل همواره سعي مي‌کند بهترين نتايج را به مخاطبان و کابران خود نمايش دهد به همين دليل الگوريتم هاي خود را به روز رساني مي کند.

google-hummingbird-logo

مرغ مگس‌خوار(August 20, 2013 )

اين الگوريتم بر اساس دو اصل دقت و سرعت ايجادشده است. الگوريتم مرغ مگس‌خوار تمرکز بيشتري روي موضوع مباحث دارد. اين الگوريتم بر تمامي جملات و مکالمات تمرکز دارد به‌جاي اينکه بر روي يک کلمه خاص تمرکز کند.

هدف اين الگوريتم يافتن صفحاتي است که موضوع مرتبط دارند و نه صفحاتي که فقط چند کلمه کليدي را استفاده کرده باشند. الگوريتم مرغ مگس خوار در واقع به جستجو نگاه مفهمومي دارد و سعي مي کند با درک جستجو نتايج مرتبط و پاسخ نزديک به سوال را ارايه دهد.

google-panda

پاندا (February 2011 )

الگوريتم پاندا يک فيلتر جستجو است تا وب‌سايت‌هايي که محتواي بي‌کيفيت و ضعيف دارند و از روش‌هاي غيراستاندارد جهت افزايش رتبه در نتايج جستجوي گوگل استفاده کردند را شناسايي کند. پاندا بسيار حساس به محتواي توليدي وب سايت ها است و در واقع شعار “محتوا پادشاه است ” را به خوبي اجرا کرد. اين الگوريتم با کپي محتوا از سايت هاي ديگر و توليد محتواي بي کيفيت مبارزه مي کند.

 

google-penguin

پنگوئن ( April 2012)

اين الگوريتم جهت شناسايي وب‌سايت‌هايي که توليد اسپم مي‌کنند و از طريق خريد بک لينک سعي در افزايش رتبه در نتايج جستجو را دارند، طراحي‌شده است. در واقع پنگوين جهت مبارزه با خريد و فروش لينک و جريمه کردن سايت هاي که از اين طريق سعي در تغيير نتايج گوگل دارند به وجود آمده است. در گذشته لينک از عوامل اصلي رتبه بندي بوده است و هر سايتي با تعداد لينک بالاتر مي توانست جايگاه بهتري را در  SERP کسب کند.

 

google-pigeon

کبوتر (July 24, 2014)

الگوريتم کبوتر جهت منطقه بندي نتايج جستجو راه‌اندازي شده است. گوگل اعلام کرده است که اين الگوريتم باعث بهبود پارامترهاي مرتبط با مسافت و موقعيت جغرافيايي نتايج جستجو شده است و درواقع ارتباط ميان الگوريتم اصلي و محلي (local SEO) را فراهم ساخته است. الگوريتم کبوتر به طور مستقيم در نتايج گوگل و همينطور نتايج گوگل مپ تاثير گذار خواهد بود.

 

دزدان دريايي ( August 2012)

فيلتر دزدان دريايي وظيفه بررسي و حذف وب سايت‌هايي که به‌دفعات قانون کپي‌رايت را رعايت نکرده‌اند را دارد.

منبع : blogad.ir




1395/05/28
Bookmark and Share   شماره خبر :189 تعداد بازدید :855

درج نظرات اخبار

نویسنده *  
نظر *  
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload